וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציצים לדורסים

30.4.2009 / 11:33

מעתה ניתן לצפות בשידור חי בזוג התנשמות ובגוזליהם, המקוננים במגדל המים בקיבוץ טירת צבי, גם בלילה. זהירות, ממכר

לראשונה בישראל, ניתן יהיה לצפות בזוג התנשמות המקנן במגדל המים של קיבוץ טירת צבי, גם בלילה. עד עתה, ניתן היה לצפות רק במשך היום. ביוזמת המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון והחברה להגנת הטבע, יהיה אפשר לראות את פעילותן של התנשמות גם בלילה, זאת באמצעות שידור ישיר ממצלמת אינפרא אדום אינטרנטית.

התנשמת היא דורס שעיקר פעילותו לילית, וזוג התנשמות מקנן באותו מגדל שבקיבוץ טירת צבי כבר 30 שנים. השנה הטיל עשר ביצים, שמתוכן בקעו כבר שבעה גוזלים (כל יומיים מוטלת ביצה). בקן הותקן גם מיקרופון רגיש המאפשר לשמוע את כל התקשורת של הגוזלים עם ההורים, ואת הקולות הייחודיים של התנשמת המזכירים חולה אסטמה. הקולות המפחידים גרמו לכך שבמסורות העתיקות התנשמת בפרט ודורסי הלילה בכלל מביאות מזל רע.

לתנשמת תכונות מיוחדת מעבר למראה שייחודי שלה, המאפשרות לה מיקום במרחב הטרף בעזרת השמיעה בלבד, זאת בזכות חוסר השיווין בגודל האוזניים. זרי הנוצות סביב העיניים מאפשרות מעבר גלי קול אל עבר פתחי האוזניים. זוג תנשמות מסוגל לחסל כ-2,000 מכרסמים בשנה, ולכן יזמה החברה להגנת הטבע בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות פרויקט לאומי לשימוש בתנשמות ובזים כמדבירים ביולוגיים בחקלאות. לדברי ד"ר יוסי לשם, מנהל המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון, המשותף לחברה להגנת הטבע ולאוניברסיטת ת"א, המצלמה בקן התנשמות מהווה חלק מפעילות חינוך והסברה לחקלאים, ולבני משפחותיהם וכן לציבור הרחב, במטרה להרחיב את השימוש בחקלאות ידידותית לסביבה.

  • עוד באותו נושא:
  • תנשמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully