וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא נסגור הגבול עם מקסיקו"

טלי גולדשטין

30.4.2009 / 10:38

נשיא ארה"ב ניסה להרגיע את העם בנוגע למגפת שפעת החזירים. "אין צורך להיכנס לפאניקה". מקרה ראשון התגלה בפרו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי ינסטוק)

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי ד"ר מרגרט צ'ן הודיעה אמש (רביעי) כי בעקבות התפשטות שפעת החזירים הארגון העלה את רמת הכוננות לרמה חמש - אחת לפני הרמה הגבוהה ביותר. צ'ן קראה לחברות התרופות להגדיל את קצב ייצור תרופת טמיפלו, שמשמשת נגד המחלה. צ'ן הוסיפה כי "אפשר לומר בהחלט כי המגפה הנוכחית הרבה יותר מסוכנת ומדאיגה מהמגפות שחווינו בעשור האחרון". לדבריה, "אנו מוכנים הרבה יותר מאי פעם בתולדות ההיסטוריה להתמודד עם המחלה". זוהי הפעם הראשונה שארגון הבריאות העולמי התערב והעלה את הכוננות מפני איום מגפה.

אמצעים ננקטים בכל רחבי העולם על רקע איום השפעת. לדברי צ'ן, "זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שאנו יכולים לעקוב אחר האבולוציה של המגפה בזמן אמיתי". "וירוסים של שפעת ידועים לשמצה בגלל המוטציה המהירה שלהם וההתנהגות הבלתי צפויה", הוסיפה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה תיאר את המצב כ"רציני" והפציר בציבור להפגין "עירנות גבוהה". לדבריו, אין צורך להיכנס לפאניקה. הוא אף שלל את האפשרות של סגירת הגבול עם מקסיקו. "בשלב זה, רשויות הבריאות לא המליצו לסגור את הגבול. צעד כזה יהיה כמו לסגור את דלת האסם לאחר שהסוסים כבר ברחו. יש לנו גם כך מקרים של שפעת החזירים בארה"ב", דברי אובמה.

בתוך כך, התגלה המקרה הראשון של שפעת החזירים בפרו, המקרה הראשון של המחלה באמריקה הלטינית, למעט מקסיקו. שר הבריאות של פרו אוסקר אוגרטה הכריז על השהיית כל הטיסות המסחריות ממקסיקו לפרו.

נשיא מקסיקו פליפה קלדרון קרא לתושבי המדינה להישאר בבתיהם במהלך חמשת הימים, מה-1 במאי עד ה-5 בבמאי. בנאום טלוויזיוני ראשון מאז פרוץ המשבר הרפואי, אמר קלדרון לתושבי מקסיקו להישאר עם המשפחות בבתים: "אין מקום בטוח יותר מאשר הבית", אמר. משרדי ממשלה יהיו סגורים במהלך ימים אלו, כמו גם עסקים פרטיים. שירותים הכרחיים כגון בתי חולים, איסוף זבל ורשתות מזון יישארו פתוחים.

לדברי גורם רפואי בכיר בנציבות האירופית, אלפים עלולים למות מהשפעת. רוברט מדלין, מנכ"ל המדיניות הרפואית, אמר כי השאלה היא לא האם אנשים ימותו, אלא כמה. "כל שנה מתים משפעת באירופה 2,500 אנשים. השאלה היא האם אלפים או עשרות אלפים, או מאות אלפים ימותו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully