וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס: "ברק רומס כל דיאלוג אמיתי בעבודה"

פנחס וולף

30.4.2009 / 10:25

ח"כ פינס זועם על כך שברק העביר את ראשות ועדת חוץ וביטחון לליכוד מבלי להיוועץ עם סיעתו. "ברק מנסה להקיף עצמו בצייתנים"

"ברק ניסה לקנות את שתיקתי ואת שתיקתם של חברי כנסת נוספים ממפלגת העבודה באמצעות מינוי ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, אך הדבר לא עלה בידו", כך טוען הבוקר (חמישי) ח"כ אופיר פינס (העבודה). פינס הוסיף, כי "ברק אינו בוחל בשום אמצעי, כולל מתן שלמונים פוליטיים, בניסיון להקיף את עצמו באומרי הן צייתנים ולרמוס כל דיאלוג אמיתי במפלגה".

"מטרתו של ברק, להגיע לשליטה מוחלטת, מקדשת את האמצעים. בניגוד למתחייב מתקנון סיעת העבודה, הוא סירב להביא את התפקיד לסיעת העבודה לצורך בחירת יו"ר הועדה מקרב חברי הכנסת, והעדיף להעביר תפקיד מדיני וביטחוני מרכזי למפלגה יריבה על פני קיום בחירות דמוקרטיות", זעם פינס.

בתגובה לדברי פינס מסביבת יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק נמסר כי "יו"ר העבודה ושר הביטחון, מעולם לא ניסה לקנות שתיקה של איש. במפלגה התקיים דיון דמוקרטי, התקיימה הצבעה חשאית והתקבלו החלטות ברורות התומכות בהצטרפות מפלגת העבודה לממשלה. אכן שר הביטחון בחן למנות את אחד מחברי סיעת העבודה לתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אולם תפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון הוא תפקיד ממלכתי חשוב הדורש את אמונם המלא של ראש הממשלה ושל שר הביטחון. אין זה מקרה שבכל תולדות המדינה יו"ר הוועדה היה חבר מפלגת השלטון".

עוד מסרו, כי "במקרה זה, במסגרת ההסכם הקואליציוני, קיבלה מפלגת העבודה את התפקיד החשוב, מתוך ההבנה הברורה מאליה שנושא התפקיד יהיה חלק בלתי נפרד מהקואליציה ויצביע יחד איתה. במציאות שנוצרה לא היה מנוס מלהחזיר את התפקיד. צר לנו על האשמותיו חסרות הבסיס של ח"כ פינס".

השבוע נקבע כי בראשות ועדת חוץ וביטחון, אחת הוועדות היותר יוקרתיות בכנסת, תעמוד בתחילת הקדנציה סיעת הליכוד, כאשר בשליש הקדנציה תעמוד סיעת העבודה בראש הוועדה. על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת העבודה, ראשות הוועדה היתה צריכה להימסר לידי העבודה למשך שליש הקדנציה הראשון, אלא שבעקבות המתח הרב השורר במפלגה, העבודה העדיפה להחליף עם הליכוד, כך שהליכוד יפתח את הקדנציה עם ראשות הוועדה.

בסיעת הליכוד העדיפו תחילה את ראשות החוץ והביטחון הנחשבת יוקרתית יותר מוועדת הכלכלה, אולם גורמים במפלגה טענו כי ועדת הכלכלה חשובה לתפקוד השוטף של הקואליציה, במיוחד לנוכח הרפורמות העתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully