וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום עצמאות ה-61: מאות אלפים מבלים בפארקים

אריאל קריל

29.4.2009 / 14:19

כמיטב המסורת, ציינו המוני אזרחי ישראל את חג העצמאות בקיום מצוות "על האש". רבים מהפארקים והיערות התמלאו עד אפס מקום

אזרחי ישראל יצאו בהמוניהם לחגוג את יום העצמאות ה-61 של המדינה. בראש ובראשונה, וכמיטב המסורת, בחרו רבים לציין את החג בקיום מצוות "על האש". לצורך כך, מאות אלפים פקדו את הגנים הלאומיים, היערות ושמורות הטבע.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי הגנים הלאומיים עין חמד, אפק – מקורות הירקון, גן השלושה (הסחנה), חורשת טל ואשקלון היו בין היעדים המועדים. הגן הלאומי באשקלון התמלא עד אפס מקום כבר בשעה 11:00. מהקרן הקיימת לישראל נמסר כי למעלה ממיליון ושלוש מאות אלף מטיילים גדשו את היערות, הפארקים והחניונים המוסדרים. במהלך החג פרצו שריפות בפארק בריטניה ובאזור הדרום: בחורשת קק"ל הסמוכה למושב איתן, וביער להב. צוותי כיבוי וצוותי קק"ל השתלטו על האש. יערני קק"ל החלו בסיורים מקיפים בכל היערות לכיבוי גחלים בוערות ושיירי מדורות.

כבכל שנה, בסיסי צה"ל פתחו את שעריהם בכל רחבי הארץ והציגו למבקרים אמצעי לחימה שונים. גם המוזיאונים של משרד הביטחון פעלו היו פתוחים לקהל הרחב ואפשרו כניסה ללא תשלום. משט חיל הים יצא בשעה 10:00 מחוף הכרמל ועבר לאורך חופי הארץ. ואילו חיל האוויר קיים בשעות הצהריים שלושה מטסים חגיגיים שעברו בשמי הצפון, ירושלים, תל אביב והדרום.

בתוך כך, ממשיכה המשטרה גם היום בכוננות המוגברת לצורך אבטחת האירועים השונים. בצירים הראשיים תהיה פריסה מוגברת של ניידות שיסייעו בהכוונת התנועה. יחידות מחוז תל אביב במשטרה יפעלו בכוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבי המשמר האזרחי למען הגברת הביטחון השוטף והסדר הציבורי, אבטחת אירועים וטקסים, הזרמת התנועה ומניעת פעילות פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully