וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: תוחמר בדיקת הנכנסים לישראל

פנחס וולף, נעמה טלמור ויהושע בריינר

30.4.2009 / 11:30

ראש הממשלה הנחה להחמיר את הבדיקות לנכנסים לארץ בשל התפשטות שפעת החזירים בעולם. קיים חשש כי אישה נוספת חלתה בנגיף

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הבוקר (חמישי) להחמיר את הבדיקות לנכנסים לארץ בעקבות התפשטות מחלת שפעת החזירים בעולם. הבדיקות יוחמרו בכל גבולות המדינה – בנמל התעופה בן גוריון, בנמלי הים ובנמלי היבשה. במסגרת החמרת הבדיקות, כל מי שייכנס לגבולות ישראל ימלא שאלון רפואי ובמידה שהוא אינו חש בטוב הוא ייבדק על ידי רופא, שיחליט על המשך הטיפול ואם יש צורך להכניסו לבידוד.

החלטת ראש הממשלה ניתנה בהמשך להיערכות שהוביל סגן שר הביטחון מתן וילנאי האחראי על גופי החירום. לפי שעה הטיפול יישאר במשרד הבריאות למרות ההערכות, כי הממשלה תחליט להעלות את רמת הכוננות בישראל בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי, הוחלט להשאיר את רמת הכוננות על רמה 4.

עוד הוחלט, כי משרד הבריאות ימשיך במעקב אחר הנבדקים ששהו בשבוע האחרון במקסיקו והם יתבקשו להישאר בביתם. ראש הממשלה הנחה את משרד הבריאות להגדיל את מלאי התרופות למחלה ולהתעלם משיקולי תקציב. כמו כן, ראש הממשלה הנחה את משרד הבריאות להגדיל את מלאי התרופות למחלה ולהתעלם משיקולי תקציב. נתניהו הורה שאחוז החיסונים ביחס לאוכלוסייה יהיה הרבה מעל הממוצע העולמי ולמעלה מהמלצות ארגון הבריאות העולמי, מהלך שיציב את ישראל בין 5 המדינות המובילות בעולם מבחינת אחוז התרופות ביחס לאוכלוסייה.

בדיון החליטו בנוסף, כי משרד החוץ יעצור יציאת משלחות מישראל למקסיקו, ייתן הזהרת מסע לגבי ישראלים ויקרא להם להימנע מלבקר במקסיקו בשלב זה. במקביל, משרד החוץ יפנה עוד היום לשלטונות מקסיקו ויבקש מהם להימנע בשלב זה מלשגר משלחות ותיירים לישראל.

"סיכויים קלושים להידבקות"

בתוך כך נבדק חשד כי אישה, בת 40 תושבת תל-מונד לקתה בשפעת החזירים. האישה חזרה מחו"ל וחשה ברע. צוות של מד"א ירקון פינה אותה לבית החולים מאיר בכפר סבא. אמש התברר כי ארבעת המקרים בהם התעורר חשד כי אזרחים ישראלים נדבקו בשפעת החזירים התבררו כשליליים, וכל הארבעה אינם חולים בנגיף הקטלני, כך הודיע ד"ר איתמר גרוטו, ראש מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות . לדבריו, "כל המקרים שהיו חשודים יצאו שליליים, ומדובר בנגיפים אחרים שאינם קשורים לעניין". הוא הוסיף כי "הארבעה חולים במחלות ויראליות אחרות, ומי מהם שמצבו מצריך אשפוז יישאר מאושפז".

במשרד הבריאות הביעו אופטימיות זהירה לגבי התפשטות המחלה בארץ. "חששנו ממצב של העברה מקומית בארץ אולם אין אף אחד שנדבק בישראל", אמר ד"ר גרוטו והבהיר כי "עם זאת אנחנו לא מתחייבים וייתכן מצב שאנשים יידבקו גם בארץ. אנחנו עושים מאמצים כבדים על מנת למנוע זאת". ד"ר גרוטו ציין כי "אנו עדיין לא נחים על זרי הדפנה, ויש להמשיך לעקוב במלוא המרץ. זה לא נגמר עדיין".

שני הישראלים שאובחנו כחולים במחלה הם הצעיר תומר וג'ים ואדם נוסף בן 47. השניים שבו לאחרונה מטיול במקסיקו והוכנסו להסגר.

ד"ר גרוטו הוסיף כי "זמן הדגירה של השפעת הוא קצר ולכן הסיכויים להידבקות כעת מהחולים שאובחנו בארץ הם יחסית קלושים, אולם מדובר בנגיף חדש וכדי להיות על הצד הבטוח אנו מתחייסים לזמן הדגירה כשל שבוע". הוא הוסיף כי "מי שאובחן כחולה יאושפז כשבוע מהיום בו הופיעו הסימנים הראשונים למחלה".

יאיר עמיקם, ראש מערך ההסברה במשרד הבריאות, ציין כי "ביום שישי תתקיים פגישה עם אנשים מהרשות הפלסטינית ומירדן בנושא שפעת החזירים". עמיקם הוסיף כי "מתקיים קשר רצוף עם שירותי הבריאות הן ברשות והן בירדן על מנת למנוע את התפשטות המחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully