וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל חיילים בעזה - וקיבל עיטור מהנשיא

יהושע בריינר

29.4.2009 / 11:23

תום, מפקד טנק בגדוד 71, הוא אחד מ-120 החיילים שקיבלו היום אות הצטיינות במשכן הנשיא. במבצע עופרת יצוקה הוא הציל כוח של גולני שנקלע למארב

120 חיילים קיבלו הבוקר (רביעי) את אות מצטיין נשיא המדינה שמעון פרס לשנת תשס"ט בטקס רשמי שנערך בירושלים. אחד מהם הוא סמל ראשון תום מכפר תבור. תום, מפקד טנק בגדוד 71 בחטיבה 188, לחם במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, ובאחת הפעולות הרג שני מחבלים והציל כוח של גולני שנקלע למארב סמוך לג'בלייה.

"בימים הראשונים שלנו בעזה קיבלנו בקשר קריאה של כוח גולני שהתמקם באחד הבתים בג'בלייה. הכוח הודיע שיורים עליו ושהוא אינו מזהה את מקור הירי", משחזר תום. "נסענו עם הטנק לכיוון הכוח וזיהינו שני חמושים על אחד הגגות שיורים טילי אר.פי.ג'י לעבר הכוח. אחרי שוידאנו שלא מדובר בחיילים שלנו, הוריתי לירות פגז לעבר גג הבית והפגז הרג את שניהם".

לדברי תום, מדובר בפעולה המשמעותית ביותר שלו ושל חייליו במהלך המבצע בעזה. "כולנו נכנסנו למבצע במוטיבציה אדירה, האמנו במה שאנחנו עושים וידענו שתושבי הדרום זקוקים לנו על מנת להפסיק את ירי הרקטות".

לאחר המבצע ולמרות ההישגים המרשימים של החיילים, מצאו עצמם הלוחמים בלב שיח ציבורי בנוגע למוסריותם בעת הלחימה. "כן, זה מטריד ואפילו מעצבן", מודה סמל ראשון תום, "אנחנו יודעים טוב מאוד איך נלחמנו ואני יכול להגיד שלפחות אצלי לא היו שום אירועים של הרג חפים מפשע וזה היה ברור לכל חייל שלחם איתי. אף אחד מאיתנו לא נכנס לשם בשביל להרוג אנשים סתם ככה. זה בעיקר מטריד אותי, כי אני יודע שאנחנו לא כאלה, כמו שתיארו אותנו. בסופו של דבר צריך לזכור שמדובר במלחמה ואזרחים עלולים למות, אבל להרוג בכוונה?"

תום הוסיף כי "לא ברור לי מאיפה הגיעו הדיווחים האלה". למרות השקט היחסי שהביא עימו המבצע, ממשיך הגדוד של תום בפעילותו על גבול הרצועה כדי לסכל כל התפתחות. לדברי תום, "היום לאחר המבצע, הצבא מעריך הרבה יותר את הכוח של הטנק ואת תפקידו בכל מערכה. העובדה שחיילי החי"ר לא זזו בלעדינו אומרת בעצם הכל. תמיד היינו בקו ראשון לפני שאר הכוחות ואחרי שכולם ראו את העוצמה של הטנק בעזה, אני בטוח שהכלי הזה ימשיך לשרת את הצבא בכל לחימה עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully