וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: מקרה רביעי של שפעת החזירים בישראל

נעמה טלמור

28.4.2009 / 21:25

ילד בן 9 ששהה עם החולה הישראלי בן ה-47 באותה הטיסה, נמצא בשעה זו בבידוד בביה"ח "דנה" בתל אביב בחשד שנדבק בנגיף

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ענת ברק)

ילד בן 9 הוכנס הערב (שלישי) לבידוד בבית החולים "דנה" בתל אביב בחשד כי נדבק בשפעת החזירים. הילד היה על טיסה 026 מניו יורק לישראל, עמה הגיע לארץ הגבר בן ה-47 שמוקדם יותר היום דווח כי לקה במחלה.

בנוסף, קיים חשד כי אחיינתו בת החמש של תומר וג'ים, החולה הראשון שהתגלה, נדבקה אף היא בשפעת החזירים. הילדה אושפזה בבית החולים "לניאדו" בנתניה. מוקדם יותר היום דווח כי וג'ים, שחזר ממקסיקו לפני כמה ימים, אכן לקה במחלה. לדברי רופאיו של וג'ים, "מצבו מצוין והוא מאושפז להשגחה בלבד".

בתוך כך, משרד החוץ הוציא היום אזהרת מסע בה הוא ממליץ לישראלים לא להגיע למקסיקו בשל התפרצות שפעת החזירים במדינה. "למיטב ידיעתנו אין מתים מחוץ למקסיקו" , אמר יוסי לוי, מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ, לוואלה! חדשות, "אבל בכל מקרה טובי המומחים יושבים על המדוכה".

מוקדם יותר הערב קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביחד עם ראשי מערכת הבריאות והביטחון. "מחוץ לתחומי מקסיקו, שפעת החזירים היא מחלה קלה יחסית ולא קטלנית", אמרו ראשי מערכת הבריאות לנתניהו. בדיון הוחלט על המשך היערכות על סמך הנהלים הקיימים בישראל ולפי ההנחיות של ארגון הבריאות העולמי. בניגוד לפרסומים שונים בתקשורת הוחלט להשאיר את הטיפול בהיערכות בידי משרד הבריאות ולא להעבירו לאחריות משרד הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully