וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה שני של שפעת החזירים בישראל

נעמה טלמור, פנחס וולף ורמי שני

28.4.2009 / 17:05

משרד הבריאות הודיע כי גם הישראלי בן ה-47, שחזר לפני מספר ימים ממקסיקו, אובחן כחולה בנגיף. חשש כי אחייניתו בת ה-5 של החולה הראשון נדבקה אף היא

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) כי אדם נוסף חלה בשפעת החזירים. האיש, בן 47, חזר לפני מספר ימים ממקסיקו ואושפז אתמול בבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שחש ברע. בנוסף, קיים חשד כי אחיינתו בת החמש של תומר וג'ים, החולה הראשון שהתגלה, נדבקה אף היא במחלה. הילדה אושפזה בבית החולים לניאדו בנתניה. מוקדם יותר היום דווח כי תומר וג'ים, הצעיר הישראלי שחזר ממקסיקו, אכן לקה בשפעת החזירים. לדברי רופאיו של וג'ים, "מצבו מצוין והוא מאושפז להשגחה בלבד".

במשרד בודקים כעת אם ילדים נוספים ששהו בגן יחד עם אחייניתו של וג'ים, נדבקו במחלה. כמו כן קוראים במשרד למי שהיה באותה הטיסה עם החולה בן ה-49 וחש ברע להגיע לבית החולים על מנת להיבדק.

בתוך כך, משרד החוץ הוציא היום אזהרת מסע בה הוא ממליץ לישראלים לא להגיע למקסיקו בשל התפרצות שפעת החזירים במדינה. "למיטב ידיעתנו אין מתים מחוץ למקסיקו" , אמר יוסי לוי, מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ, לוואלה! חדשות, "אבל בכל מקרה טובי המומחים יושבים על המדוכה".

לדברי לוי, נציגי משרד הבריאות מנסים לאתר נשאים של המחלה כבר במקסיקו, אולם הבעיה היא שהנגיף דוגר בגוף במשך יומיים לפני שניתן לזהות אותו ובמשך הזמן הזה עלול נשא המחלה להדביק אנשים נוספים.

הועלתה רמת הכוננות בישראל

"מחוץ לתחומי מקסיקו, שפעת החזירים היא מחלה קלה יחסית ולא קטלנית" - כך עולה מהערכת המצב שהציגו הערב ראשי מערכת הבריאות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיון השתתפו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר הביטחון, האחראי על מערך החירום, מתן וילנאי ומנכ"ל משרד הבריאות אבי ישראלי. לעת עתה הוחלט על המשך היערכות על סמך הנהלים הקיימים בישראל ולפי ההנחיות של ארגון הבריאות העולמי. בניגוד לפרסומים שונים בתקשורת הוחלט להשאיר את הטיפול בהיערכות בידי משרד הבריאות ולא להעבירו לאחריות משרד הביטחון.

מוקדם יותר, בעקבות גילוי המקרה של שפעת החזירים בישראל, הנחה שר הביטחון אהוד ברק את מנכ"ל משרדו פנחס בוכריס וכן גורמים נוספים במערכת הביטחון, להיערך לקבלת אחריות בנושא. ההנחיה התקבלה בעקבות החלטת ממשלה משנת 2005, בה נקבע כי משרד הביטחון יקבל אחריות במקרים מסוג זה, באמצעות צוות ניהול משבר לאומי.

בתוך כך, גורמי בריאות ישראלים, ירדנים ופלסטינים יתכנסו לאחר יום העצמאות כדי לתאם ביניהם את מניעת התפשטות המחלה באזור. בישראל הביעו רצון שגם מצרים תצטרף לפגישת התיאום. אתמול דווח כי סוחרים ירדנים הונחו על משרד החקלאות הירדני שלא לקבל סחורות חקלאיות מישראל מחשש שהם נגועים בשפעת החזירים. גורמים במשרד החקלאות בישראל מסרו כי מיד לאחר החג תיעשה פעולה משמעותית להרגעת שלטונות ירדן ולהסרת החשש מהאפשרות של המצאות נגיפי השפעת בסחורה מישראל.

בנוסף, הסוכנות היהודית הקימה מטה חירום שאמור לספק מענה מיידי למאות שליחי ועובדי הסוכנות ברחבי העולם נוכח התשפטות הנגיף במקסיקו ובמדינות אחרות. לאחר התייעצות עם אנשי מערכת הבריאות, משרד החוץ וגורמים מקצועיים נוספים, הוחלט במטה החירום כי בשלב זה שליחי הסוכנות ימשיכו למלא את משימותיהם בקהילות היהודיות ורק להישמע להוראות משרד הבריאות המקומי ולהימנע עד כמה שניתן מיציאה מבתיהם.

כמו כן, בכירי משרד הבריאות העלו היום את רמת הכוננות בארץ מדרגה 3 לדרגה 4. זאת על רקע התפשטות המחלה בעולם והחלטת ארגון הבריאות העולמי מהלילה לעלות את רמת הכוננות העולמית לדרגה 4 (מתוך 6). דרגת כוננות 4 מוגדרת כ"התפרצויות ממוקמות של העברה מאדם לאדם בהיקף קטן". "מבחינה מעשית לא מדובר בשינוי משמעותי", אמרו במשרד הבריאות, "שכן המערכת כבר ערוכה ומוכנה מתחילת האירוע. גם מבחינת ההנחיות לציבור הרחב אין כל שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully