וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות קלות

ניר צליק

28.4.2009 / 23:30

נתוני מקרו חיוביים מיתנו את הירידות בעקבות החשש מפני שפעת החזירים. מניות הבנקים עם זאת,סגרו בירידה חדה: סיטי ירד בכ-5.9%; בנק אוף אמריקה נחלש ב-8.6%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים קלות על רקע החשש מהשפעת שפעת החזירים על הכלכלה שגרמה למגמה השלילית. מנגד, נתוני מדד בטחון הצרכנים הטובים מהצפוי איזנו את המגמה.

דאו ג'ונס ירד ב-0.1% ל-8,017 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-0.3% ל-1674 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.3% ל-855 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.081% ל-3.002%.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) העלה את רמת ההיערכות לשפעת החזירים מדרגה 3 לדרגה 4, לאחר שמניין המתים מהמחלה עלה ליותר מ-150 ולאחר שהתגלו מקרי הדבקה נוספים במחלה במקסיקו, קנדה, ארה"ב, בריטניה והונג קונג. בעקבות החששות, הסתיים גם המסחר אמש בירידות שערים. דאו ג’ונס נחלש ב-0.6% ל-8025 נקודות, נאסד"ק החסיר 0.9% ל-1679 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-1% ל-858 נקודות.

בגזרת המקרו, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב זינק בחודש אפריל לרמה של 39.2 נקודות לעומת 26.9 במארס - הקפיצה הרביעית הכי חדה מאז השקת המדד של חברת המחקר קונפרנס בורד לפני 32 שנים, ופי שלושה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו כי המדד יעלה לרמה של 29.7 נקודות, לעומת רמה של 26 במארס שעליה דווח במקור. המדד הגיע לתחתית של 25.3 נקודות בחודש פברואר.

סקר זה מודד את תחושות הציבור האמריקאי ביחס למצב הכלכלה בקרב 5,000 צרכנים ברחבי ארצות הברית, כאשר ככל שעולה ביטחון הצרכנים כך עולות ההוצאות שלהם, מה שמעיד על שיפור מצב המשק האמריקאי. בנוסף, היום החל הכינוס בן היומיים של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, הצפויה להודיע בין השאר על גובה הריבית. לפי ההערכות יישאר שיעור הריבית בארה"ב על כנו.

קצב נפילת מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב רשם האטה בחודש בפברואר, ועשוי להצביע בכך ששוק הדיור האמריקאי מתחיל להתייצב.

הרגולטורים בארה"ב הודיעו לבנק אוף אמריקה ולסיטי כי תוצאות "מבחני העמידות" שנערכו באחרונה מראות כי ייתכן שיזדקקו להזרקות הון ממשלתיות נוספות, כך דיווח היום "וול סטריט ג'ורנל". העיתון דיווח כי הרגולטורים מעריכים שבנק אוף אמריקה יזדקק להזרמת מיליארדי דולרים נוספים, אמרו אנשים המקורבים לבנק.

שני הבנקים, שהביעו התנגדות לממצאים המוקדמים של מבחני העמידות, מתכננים להכחיש את הטענות - כך אמרו הגורמים לעיתון, והוסיפו כי ייתכן שבנק אוף אמריקה יפרסם את הכחשתו כבר היום. סביר להניח שבנק אוף אמריקה וסיטי אינם הבנקים היחידים שלדעת הרגולטורים זקוקים להון נוסף, דיווח העיתון.

התאוששות בשוקי המסחר הובילה לעליות

עוד בענף הבנקאות, דויטשה בנק הבנק הגדול ביותר בגרמניה, דיווח היום על תוצאות הרבעון הראשון של השנה שבו רשם הבנק רווח נקי של 1.56 מיליארד דולר, לעומת הפסדים של 186 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הבנק הביס את תחזיות האנליסטים, בזכות ההתאוששות בשוקי האשראי שהובילה לעלייה במסחר. הכנסות הבנק ברבעון הסתכמו ב-9.53 מיליארד דולר, לאחר מחיקות של 1.32 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1 מיליארד דולר.

בענף הרכב, יצרנית הרכב היפנית, הונדה, רשמה הפסד קטן מהצפוי של 2.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון עקב התחזקות הין והירידה בביקוש לרכבים בעולם, אך צופה לחזור לרווחיות עוד השנה, כך הודיעה היום החברה. הונדה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, רשמה הפסד של 2.93 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים במארס, לעומת רווח של 1.74 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו בממוצע להפסדים של 3.4 מיליארד דולר.

לאחר המסחר יפורסמו דו"חות סאן, כאשר הציפיות הן כי הכנסות החברה יעמדו על 2.86 מיליארד דולר וכי החברה תרשום הפסד של 19 סנט למניה. ענקית התוכנה אורקל הודיעה על רכישתה של סאן מיקרוסיסטמס לפני כשבוע ב-7.4 מיליארד דולר, במהלך מפתיע. בחודשים האחרונים נמצאה סאן במגעים עם יבמ לרכישתה, אולם המגעים הופסקו בשל אי הסכמה על פרטי העסקה.

במניות הישראליות, יצרנית השבבים צורן תפרסם את דו"חותיה היום לאחר המסחר. עם תום הרבעון הקודם צפתה החברה כי תרשום הכנסות של 50-55 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון. החברה ציפתה כי ההפסד הנקי יעמוד על 54-58 סנט למניה ברבעון הראשון. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות החברה מצפה להפסד נקי של 48-53 סנט למניה, ואילו ציפיות השוק היו להפסד של 30 סנט למניה.

בעקבות תוצאות הרבעון הראשון של צ’קפוינט שפורסמו אתמול לפני פתיחת המסחר, בבית ההשקעות אוסקר גרוס החליטו לשמור על המלצת "קנייה" למניה והעלו את מחיר היעד מ-26 דולר ל-27 דולר. האנליסט זיו טל כתב כי התקדמות האינטגרציה של החטיבה של נוקיה אותה רכשה החברה צפויה להביא את הכנסות צ'קפוינט ליותר מ-900 מיליון דולר בשנת 2009. גם בבית ההשקעות RBC החליטו להעלות את מחיר היעד למניה בעקבות התוצאות, מ-25 דולר ל-28 דולר, כאשר הם צופים הכנסות של 880 מיליון דולר לחברה., ומשאירים את המלצתם לחברה על "תשואת יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully