וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים למען הסיסם

אייל דץ

28.4.2009 / 14:50

תושבי הצפון הישן של תל אביב מנהלים בשבועות האחרונים מאבק כנגד העירייה, שמתכננת לעקור עצים בני עשרות שנים מהאזור הסואן

מי יציל את העצים? כריתתם של עצי הסיסם בחלקו הצפוני של רחוב אבן גבירול בתל אביב הצליחה להוציא כמה מתושבי האזור משלוותם ולהביא אותם לנהל מאבק עיקש נגד האחראית לכריתה – עיריית תל אביב. "מדובר בעצים שנטועים באזור כבר למעלה מחמישים שנה, ואחראים להפחתת זיהום האוויר באחד הרחובות היותר מזוהמים", סיפרה לוואלה! ירוק אורית קלפיש, מנהלת המאבק. העירייה מחליפה אותם בעצים שייקח להם לפחות עשר שנים עד שהם יגיעו למימדים של עצי הסיסם ולהשפעה הסביבתית שלהם".

קלפיש, שזוכה לתמיכתה של "עיר לכולנו", סיעת האופוזיציה במועצת עיריית תל אביב מספרת כי התמיכה הציבורית של תושבי האזור במאבק בהחלט מרשימה. עצומה שעוסקת בנושא ברשת כבר זכתה למאות חתימות. בעצומה נכתב, בין השאר: "כריתת העצים העתיקים הינה בגדר פגיעה סביבתית מיותרת. מדובר בעצים בריאים לחלוטין היכולים לתת צל וירק רענן עוד שנים רבות. ניתן להטמין את התשתיות החדשות במדרכה ממזרח לעצים או תחת הכביש ממערב להם. העצים, הנדירים בעיר בממדיהם, מצלים על הולכי הרגל בקיץ מפני השמש הקופחת ומחפים עליהם מפני הגשם והרוחות החזקות בחורף. עצים אלה הם הריאות הירוקות המועטות שעוד נותרו באזור הסואן והמרעיש הזה".

המניע כלכלי או סביבתי?

קלפיש דוחה את טענות העירייה לפיהן הסיבה לכריתת עצי הסיסם ההודי היא היותם חולים. לדבריה, האגרונום יצחק הל אור שעבד יחד עם עיריית תל אביב, מצב העצים אינו שונה ממצב עצים רבים בעיר ממין סיסם הודי ואותם אין העירייה מתכוונת לכרות. קלפיש טוענת כי הסיבה האמיתית לכריתת העצים היא כלכלית. עיריית תל אביב מבצעת עבודות תשתית ברחוב וקלפיש טוענת כי הרבה יותר משתלם לעירייה לכרות את העצים מאשר לבצע גיזום סלקטיבי של כל עץ ועץ. היא גם מסרבת לקבל את טענות העירייה כי העצים שנשתלים במקום עצי הסיסם - עצי "מייש גשר הזיו" ו"סיגלון", מסוגלים לספח פיח ועשן כמו העצים הוותיקים ואומרת כי יקח להם שנים עד שיוכלו לעשות כך. קלפיש אמרה שהם מתכוונים לערער על ההחלטה לכריתת העצים.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה לטענות כי "במקום עצי הסיסם ההודי והברככיטון שהיו ברובם חולים ולא עמדו בפגעי הזמן, ישתלו עצי "מייש גשר הזיו" ו"סיגלון" הנאים לא פחות מהעצים הקיימים ואף הם יספקו להולכי הרגל צל ויספחו פיח ועשן. לאורך איי התנועה ישתלו דקלים משום התאמתם לאיי התנועה הצרים שבין הנתיבים ומשום מראם. העצים הבריאים שייעקרו יועברו לשתילה בשטחים ירוקים ברחבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully