וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון נערך לטפל בשפעת החזירים

יהושע בריינר ונעמה טלמור

28.4.2009 / 14:17

לאחר שהתגלה כי ישראלי נדבק במחלה, הנחה ברק את מערכת הביטחון לקבל על עצמה את ההתמודדות עם המחלה, אם תתפשט בארץ

בעקבות גילוי המקרה של שפעת החזירים בישראל, הנחה היום (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק את מנכ"ל משרדו פנחס בוכריס וכן גורמים נוספים במערכת הביטחון, להיערך לקבלת אחריות בנושא. ההנחיה התקבלה בעקבות החלטת ממשלה משנת 2005, בה נקבע כי משרד הביטחון יקבל אחריות במקרים מסוג זה, באמצעות צוות ניהול משבר לאומי בראשות עוזר השר להתגוננות, תת אלוף במיל' זאב שניר.

תפקידי הצוות הם לייעץ לממשלה כיצד להתמודד עם התפשטות המחלה וכן לתת הנחיות אופרטיביות למשרדי הממשלה, לרשויות הממשלתיות ולגורמים מרכזיים שיש להם השפעה על המשק והכלכלה. הצד המקצועי-רפואי ימשיך להיות באחריות משרד הבריאות. ממשרד הבריאות נמסר כי "אנו עובדים עם משרד הביטחון בתיאום מלא, באופן רציף ואינטנסיבי. לא התקבלה שום פנייה מהם עד לשלב זה להעביר את הפיקוד אליהם".

שר הביטחון קיבל עדכונים בנושא והורה לקיים הליך מסודר של ההעברה אל מול משרד הבריאות. בהמשך עדכן ברק את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתפחויות. יש לציין שסגן שר הביטחון מתן וילנאי קיים אתמול הערכת מצב בנושא מול גופי העורף השונים.

בתוך כך התכנסו בכירי משרד הבריאות בצהרים לישיבה מיוחדת על רקע התפשטות שפעת החזירים והעלאת רמת הכוננות בארץ מדרגה 3 לדרגה 4. בישיבה נכחו גם נציגי צוות טיפול מגיפות של המשרד. ד"ר בועז לב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "אנו נדרשים לשדרג את מוכנותנו. את מרבית הצעדים כבר עשינו אבל אנחנו חוזים פני עתיד ומתכנסים כאן כדי להיות מוכנים לכל מצב"

יועץ משרד הבריאות ד"ר רן בליצר הסביר לוואלה! חדשות כי רמה ארבע מוגדרת כ"התפרצויות ממוקמות של העברה מאדם לאדם בהיקף קטן". רמה חמש מתארת "התפרצויות ממוקמות בהיקף נרחב יותר" ואילו רמה שש היא "התפרצות מגיפה מפושטת כמעט ללא יכולת בקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully