וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס של אובמה זרע פאניקה בניו יורק

עידן דורנר

28.4.2009 / 10:48

המטוס המחליף של האייר פורס 1 הנשיאותי, מלווה בשני מטוסי קרב, הנמיך טוס מעל מנהטן וגרם לחרדה בקרב עובדים בגורדי השחקים

מטוס מדגם בואינג 747, המשמש גיבוי למטוס הנשיאותי של ברק אובמה אייר פורס וואן, הנמיך טוס אתמול (שני) מעל שמי מנהטן בליווי שני מטוסי קרב. הטיסה הנמוכה גרמה לפאניקה בקרב עובדים בגורדי השחקים, שחששו שמדובר בפיגוע טרור דומה למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, 2001.

המטוס, שזהה לחלוטין למטוס הנשיאותי מלבד המספר הסידורי שלו, לווה על ידי שני מטוסי אף-16, כדי שצלמי הבית הלבן יוכלו לצלם אותו על רקע הנמל בדרום מנהטן. חלק מהעובדים המבוהלים אף נמלטו מהבניינים בהם הם עובדים והחלו לרוץ למקום מחסה.

ג'ון לייטנר, שעובד באזור וול סטריט, סיפר שכאלף אנשים "נכנסו לפאניקה מוחלטת" ויצאו בריצה מהבניין בסביבות השעה 10:00, לאחר שהמטוסים הרעימו סמוך לבניינים, לא רחוק מהמקום בו עמד מרכז הסחר העולמי. "מסתבר שלא יידעו אף אחד לגבי הצילומים. כולם נבהלו", סיפר. הוא הוסיף כי העובדים התאספו לאורך נהר ההדסון, עד שאנשי ביטחון סיפרו להם כי מדובר באירוע מתוכנן.

ממנהל התעופה האמריקאי נמסר כי הטיסה בוצעה לצורך צילום תמונות של המטוס, שמשמש כאייר פורס וואן בזמן שהנשיא שוהה בחו"ל, וכי דווח לרשויות בעיר על המשימה. ממשטרת ניו יורק נמסר כי הטיסה אושרה מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully