וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי יודעים שהכלב מרייר יתר על המידה

דר' איל נחמיאס

28.4.2009 / 10:34

מתי יודעים שהכלב מרייר יתר על המידה, ולמה נפלו לחתול השיניים? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

הכלב שלי אובחן על ידי הווטרינר שלנו ככלב חרדתי. ניתן לו טיפול תרופתי להרגעה בכדורים שנקראים ACP וכמו כן כדורים נגד חרדה. נראה כי רמת החרדה שלו אינה יורדת ואין כלל אפשרות להשאיר את הכלב לבד, כיוון שהוא משחית את הבית.

חרדת נטישה בדרגה כזו היא מאד מתסכלת והכלב אכן עלול להשחית את סביבתו ולפצוע עצמו פציעה עצמית. הטיפול התרופתי יכול לסייע אך חייבים לשלב גם טיפול התנהגותי. אני מציע בחום ליצור קשר עם יניב אוסם מכלביית אפיקים, או עם אבנר רז הלוחש לכלבים ולקבל טיפול משולב לבעיה.

לכלב הלברדור שלי בן החמש יש בעיה של ריור יתר (ממש נוזלים לו מים מהפה) וזה קורה בערך אחת לשבועיים שלושה. בדיקות דם שנעשו תקינות. אנדוסקופיה כולל כניסה לקיבה תקינה. האם נתקלת בתופעה כזו? ואם כן מה לדעתך יכולה להיות הסיבה?

ריור יתר עלול לנבוע מגורמים שונים: הפרעה עצבית וגירוי של עצב הקשור לפעילות בלוטות הרוק, עודף פעילות כולינרגית – עוד הפרעה עצבית, מסה בוושט – למשל תולעת פארק, בעיות שיניים וחניכיים ועוד ועוד. לכל אלו יש אפשרות לבצע אבחון מסודר ולעיתים חלק מהאבחון הוא לבדוק יעילות של השפעה תרופתית שונה על הבעיה. רצוי להשקיע עוד בבדיקות לאבחון הבעיה.

שלום, יש לי חתולה בריאה ופעילה בת שנה וחצי, לפני כשבוע שמתי לב כי נפלו לה השיניים הקדמיות התחתונות אך היא ממשיכה לאכול אוכל יבש ללא סימנים לכאב ובעלת תאבון כרגיל, בנוסף החניכיים נראות בריאות ולא פצועות. האם זה נורמלי?

בגיל שנה וחצי שיניים כבר לא צומחות לחתול. אם הן נפלו סביר כי מדובר בשיניים הסובלות מבעיה כלשהי. אמנם שיניים קדמיות (החותכות) לא חשובות אצל חתולים, כי חתול לועס עם הטוחנות בעיקר , אך רצוי לבדוק אותה אצל רופא לברר שאין בעיה אחרת כמו סטומטיטיס גינגיביטיס של חתולים - מחלה אוטואימונית בה הטיפול הוא תרופתי ממושך.

הכלבה שלי כבר די מבוגרת (היא בת 12.5) ולאחרונה הבחנתי בהתנהגות מוזרה אצלה שהיא מגרדת את הרצפה במשך דקות ארוכות או שהיא נוגעת עם האף באוכל שלה ואז מגרדת את האף ברצפה. ממה זה נובע?ומה צריך לעשות במקרים כאלה?

יתכן ולכלבה יש מסה בחלל האף והיא מנסה לרמוז שיש לה שם משהו שהיא רוצה לנסות להוציא. רצוי לבדוק אותה אצל הרופא , אפשר לעיתים לראות על ידי אוטוסקופ (מכשיר לבדיקת אזניים) המצוי אצל כל רופא או על ידי צילומים ואנדוסקופ המצויים במרכזים גדולים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully