וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם אולמרט היינו קרובים מאי פעם לשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2009 / 10:13

נשיא סוריה גילה כי חתימת הסכם עם רה"מ לשעבר היתה קרובה יותר מאשר עם ברק. "חיזבאללה וחמאס לא יתקפו מתוך סוריה"

"בסוף המשא ומתן שניהלנו עם ממשלת אולמרט היינו קרובים מאי פעם להסכם שלום, יותר מכפי שהיינו כשסוריה ניהלה מגעים עם אהוד ברק בשנת 2000". כך אמר היום (שלישי) נשיא סוריה בשאר אסד בראיון שפורסם בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדבריו, בשנת 2000 סוריה וישראל לא דיברו על נקודות מסוימות שנידונו במגעים עם ממשלת אולמרט. "הגשנו למתווכים הטורקים מפות והנחנו שישראל תקבל אותן", הוסיף.

אסד גילה כי הוא אף שוחח פעם אחת במשך שעה עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כאשר זה היה לצדו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. עוד אמר נשיא סוריה כי ארדואן אמר לו שאולמרט מוכן לסגת נסיגה מלאה מרמת הגולן. אסד נשאל לגבי עתיד המגעים עם ישראל ואמר: "אין קשר בין חזוננו לשלום לבין מה שקורה בישראל. איננו רואים שישראל שינתה מדיניות כלפי הערבים וכלפי השלום ולפיכך הודענו כי אנחנו בוחנים את כוונותיה של ישראל".

נשיא סוריה הבהיר עוד כי ארצו לא מציבה תנאים לפתוח במשא ומתן משום שהחזרת הגולן היא איננה תנאי אלא זכות. "אין לנו תנאים. הגולן הוא אדמתנו ויש הבדל בין זכויות לבין תנאים. לנו יש זכויות ולא תנאים. הגולן הוא איננו תנאי אלא זכות. על כן צריך להיות מדויקים משום שכשישראל אומרת שהיא מוכנה לחדש את המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, הם מתכוונים לאדמה, אולם האדמה אינה תנאי אלא זכות".

בהתייחסו לדבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן לפיהם יש לחתור לשלום תמורת שלום אמר אסד כי משמעות הדבר שלא יהיה שלום. "לא נקבל זאת בשום מצב, אין מושג כזה 'שלום תמורת שלום'", הבהיר. בתשובה לאחת השאלות הבהיר אסד כי "לחמאס, חיזבאללה ואירן אין שום קשר למסלול המשא ומתן. חיזבאללה וחמאס לא יתקפו את ישראל מתוך סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully