וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: הועלתה רמת הכוננות בארץ

נעמה טלמור

28.4.2009 / 8:40

משרד הבריאות העלה את הרמה ל-4 מתוך 6. אין שינוי בהנחיות לציבור. "מבחינה מעשית אין שינוי משמעותי, המערכת כבר ערוכה"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי, הנחה היום (שלישי) את מערכת הבריאות בישראל להעלות את רמת היערכותה לשפעת החזירים מדרגה 3 לדרגה 4 מתוך 6. זאת, בהמשך להודעת ארגון הבריאות העולמי כי הוא מעלה את רמת הכוננות שלו לדרגה 4 (גם כן מתוך 6). "מבחינה מעשית לא מדובר בשינוי משמעותי", אומרים במשרד הבריאות, "שכן המערכת כבר ערוכה ומוכנה מתחילת האירוע. גם מבחינת ההנחיות לציבור הרחב אין כל שינוי".

במערכת הבריאות הסבירו כי העלאת רמת ההיערכות נובעת מהחשד להתגברות התפשטות המחלה גם לאירופה. עוד מדגישים במשרד כי יש להקפיד על היגיינה אישית. בכיר בארגון הבריאות העולמי קרא אמש למדינות העולם להתכונן להתמודדות עם הנגיף, עם זאת ציין כי בשלב זה סגירת גבולות והטלת הגבלות מסע לא יועילו. הוא ציין כי הארגון אינו סבור כי מגפה כלל עולמית היא בלתי נמנעת. לדבריו, "המצב נזיל וממשיך להתפתח".

מצבם של שני החולים הישראלים החשודים כלוקים בשפעת החזירים מוסיף להיות קל. הם מטופלים בתרופה "טמיפלו" כנגד שפעת. לפני התחלת הטיפול נלקחו מהם בדיקות שחלקן נשלחו לחו"ל. במערכת הבריאות מעריכים כי בימים הקרובים יתבררו תוצאות הבדיקות וניתן יהיה לקבוע אם אכן לקו בשפעת החזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully