וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפרצות מגפה כלל עולמית אינה בלתי נמנעת"

27.4.2009 / 23:52

ארגון הבריאות העולמי העלה את רמת הכוננות לדרגה 4 מתוך 6. עם התפשטות המחלה לאירופה. ”אין ספק שיש סיבה לדאגה”

ארגון הבריאות העולמי העלה הערב (שני) את רמת הכוננות מפני מגפה כלל עולמית והיא כרגע עומדת על דרגה 4 בסולם של 1 (סיכון נמוך) עד 6 (סיכון חמור). פירוש הדבר שנגיף שפעת החזירים הגיע לרמה כזו שהוא יכול להתפשט בין בני אדם ולגרום להתפרצויות בסדר גודל כלל עולמי.

בכיר בארגון קרא למדינות העולם להתכונן להתמודדות עם הנגיף, עם זאת ציין כי בשלב זה סגירת גבולות והטלת הגבלות מסע לא יועילו. הוא ציין כי הארגון אינו סבור כי מגפה כלל עולמית היא בלתי נמנעת. לדבריו, "המצב נזיל וממשיך להתפתח".

מוקדם יותר אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי ארה"ב עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בנושא שפעת החזירים, שעד כה הביאה למותם של 149 בני אדם במקסיקו. לדבריו, "אין ספק שזו סיבה לדאגה, הדורשת פיקוח צמוד ומצב של עירנות, אבל זו לא סיבה להילחץ ולהיכנס לפאניקה". אובמה אמר את הדברים במפגש של האקדמיה הלאומית למדע.

אובמה הוסיף כי החלטת ממשלו להכריז על מצב חירום בריאותי היא "אמצעי זהירות", שיעניק לגורמי הבריאות את המשאבים הדרושים במהירות וביעילות כדי להילחם באיום השפעת. לדבריו, הוא מתעדכן בדרך קבע בנושא.

מוקדם יותר קראה הממונה על הבריאות באיחוד האירופי אנדרולה וסיליו להימנע מביקור במדינות בהן התגלו מקרים של שפעת החזירים. האיחוד לא פרסם הנחיות רשמיות לנוסעים, אך הממונה ציינה כי שרי הבריאות של האיחוד יוועדו היום בלוכסומבורג כדי לדון בדרכים למנוע את התפשטות המחלה, וכי גם שרי החוץ של האיחוד ייפגשו כדי לדון בנושא.

משרד הבריאות בישראל הודיע אמש כי הוא מאמץ את החלטת הנציבות האירופית, לפיה מומלץ לדחות נסיעות לא חיוניות למקסיקו בשל התפרצות מחלת שפעת החזירים. באשר לשאר המדינות ממליצים במשרד הבריאות לעקוב אחר ההנחיות והעדכונים. בריטניה וארה"ב הצטרפו להמלצה וקראו לאזרחיהן להימנע גם הם מנסיעות לא חיוניות למקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully