וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה ויתרה על ראשות ועדת החוץ והביטחון

פנחס וולף

27.4.2009 / 19:27

המפלגה העדיפה לאפשר לליכוד לעמוד בתחילת הקדנציה בראשות הוועדה לאחר שאף חבר בסיעה לא הסכים לעמוד בראשה

שבוע לפני פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, מתחיל להתבהר הרכב ועדות הכנסת. בראשות ועדת חוץ וביטחון, אחת הוועדות היותר יוקרתיות בכנסת, תעמוד בתחילת הקדנציה סיעת הליכוד, כאשר בשליש הקדנציה תעמוד סיעת העבודה בראש הוועדה. על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת העבודה, ראשות הוועדה היתה צריכה להימסר לידי העבודה למשך שליש הקדנציה הראשון, אלא שבעקבות המתח הרב השורר במפלגה, העבודה העדיפה להחליף עם הליכוד, כך שהליכוד יפתח את הקדנציה עם ראשות הוועדה.

בסיעת הליכוד העדיפו תחילה את ראשות החוץ והביטחון הנחשבת יוקרתית יותר מוועדת הכלכלה, אולם גורמים במפלגה טענו כי ועדת הכלכלה חשובה לתפקוד השוטף של הקואליציה, במיוחד לנוכח הרפורמות העתידיות.

ביתר הוועדות, החלוקה פשוטה יותר: בראשות ועדת הכספים, כבר עומד משה גפני (יהדות התורה), ראשות ועדת הכנסת תימסר לליכוד, טרם ידוע מי יאייש את התפקיד. ועדת חוקה תופקד בידי דוד רותם (ישראל ביתנו), בראשות ועדת הפנים יעמוד ככל הנראה דוד אזולאי (ש"ס), חינוך - זבולון אורלב (הבית היהודי), קליטה - ככל הנראה ליה שמטוב (ישראל ביתנו), העבודה והרווחה - ככל הנראה חיים כץ (הליכוד),
ביקורת המדינה - ככל הנראה יואל חסון (קדימה), מדע וטכנולוגיה - קדימה, ומעמד האישה - ליכוד.

בנוסף, הכנסת ככל הנראה תשנה את החוק ותמנה תשעה סגנים ליו"ר הכנסת במקום שבעה הנהוג היום, זאת בשל הרצון לאפשר לח"כ כנסת ערבי מצד אחד ולח"כ מהבית היהודי או מיהדות התורה מהצד השני לקבל את התפקיד. על פי החלוקה, שבעת הסגנים הנוספים יתחלקו כך: שניים לליכוד, שניים לקדימה, אחד לעבודה, אחד לישראל ביתנו ואחד לש"ס. כמו כן, תבקש הקואליציה לצמצם את מספר חברי וועדות הכנסת. ביום שני הבא בבוקר, הוועדה המסדרת תתכנס כדי לאשר את ראשי הוועדות. בשעות הערב הוועדה תביא לאישור הכנסת את הדברים.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר לוואלה! חדשות כי, "אני חושב שהקואליציה ערוכה להתחיל את העבודה הפרלמנטרית. כמו שהממשלה הולכת לבצע רפורמות חשובות מבניות במשק, כך גם ראשות הקואליציה יחד עם יו"ר הכנסת ינסו להוביל רפורמות חשובות בתפקוד הבית, כמו בצמצום מספר החברים בוועדות, החמרת הקוד האתי של חברי הכנסת ואני מקווה שגם נבצע בהדרגה את הרפורמה ביחסי כנסת-ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully