וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ממליץ: דחו נסיעות למקסיקו

נעמה טלמור ואריאל קריל

27.4.2009 / 19:20

משרד הבריאות אימץ את המלצת הנציבות האירופית לדחות נסיעות לא חיוניות למקסיקו. משרד החוץ תומך אף הוא בהמלצה

משרד הבריאות הודיע הערב (שני) כי הוא מאמץ את החלטת הנציבות האירופית, לפיה מומלץ לדחות נסיעות לא חיוניות למקסיקו בשל התפרצות מחלת שפעת החזירים. באשר לשאר המדינות ממליצים במשרד הבריאות לעקוב אחר ההנחיות והעדכונים.

דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית, יוסי לוי, מסר לוואלה! חדשות כי משרד החוץ מאמץ הודעת משרד הבריאות וממליץ לישראלים לדחות נסיעות בלתי חיוניות למקסיקו. עם זאת, במשרד החוץ טרם הוחלט על הוצאת אזהרת מסע למדינה.

בתוך כך, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע מוקדם יותר היום כי נבדק חשד שישראלי נוסף שחזר ממקסיקו נדבק בשפעת החזירים. מדובר בגבר בן 47 שהגיע אתמול ממקסיקו, התלונן על כאבי ראש וסובל מתסמינים של שפעת. אתמול אושפז הישראלי תומר וג'ים בבידוד בבית החולים לניאדו בנתניה בחשד כי נדבק בנגיף. עם זאת, מנהל בית החולים הודיע היום כי קיים סיכוי קלוש שוג'ים אכן לקה במחלה.

מניין קרבנות הנגיף במקסיקו עלה הלילה ל-103. בארה"ב לקו עד כה כ-40 אנשים במחלה אך איש מהם לא מת. גם בקנדה וספרד דווח על חולים שנדבקו בנגיף ואילו בשווייץ אושפז אדם בחשד שנדבק אף הוא.

אמש, הכריזה ארה"ב על מצב חירום בריאותי בעקבות התפרצות המחלה גם בשטחה. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום כי "אין ספק שזו סיבה לדאגה, הדורשת פיקוח צמוד ומצב של עירנות, אבל זו לא סיבה להילחץ ולהיכנס לפאניקה". הוא הוסיף כי החלטת ממשלו להכריז על מצב חירום בריאותי היא "אמצעי זהירות", שיעניק לגורמי הבריאות את המשאבים הדרושים לפעול במהירות וביעילות כדי להילחם באיום השפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully