וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כימיה?

ענת קם

27.4.2009 / 18:10

עובדי חיפה כימיקלים במכתב ליהודה לנקרי: האם יש קשר בין הבעלות של משפחת עופר בערוץ 2 לעובדה שמאבקנו אינו מסוקר?

יושב ראש ועד עובדי חיפה כימיקלים משה גז פנה היום במכתב ליושב ראש דירקטוריון חדשות 2 ד"ר יהודה לנקרי וביקש ממנו לבדוק האם יש קשר בין אחזקות האחים עופר ברשת והעובדה כי מאבק עובדי המפעל לא מסוקר במהדורות חדשות 2. לטענת גז, לא ניתן היה להתעלם מכך שהפגנת העובדים אתמול סוקרה במהדורות החדשות בערוצים 1 ו-10 וכי בחדשות 2 בחרו להתעלם ממנה.

בימים האחרונים מנהלים עובדי חיפה כימיקלים, לצד הנהלת המפעל, מאבק נגד סגירת קווי הייצור עקב אי היכולת לרכוש אשלג מקבוצת כימיקלים לישראל (כי"ל) שבשליטת האחים עופר. משפחת עופר היא גם בעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, אחת המממנות של חברת החדשות של הערוץ.

גז כתב, כי על אף שחדשות 2 עודכנו בנושא ההפגנה והוזמנו אליה, לא הגיע צוות מטעמם: "התעלמות חדשות ערוץ 2 מסיקור הפגנת העובדים ומאבקם - אירוע בעל חשיבות ציבורית ראשונה במעלה לכל הדעות - התקבלה בתדהמה ובאכזבה רבה בקרב העובדים, שרבים מהם נוהגים לצפות דרך קבע בחדשות הערוץ ורואים בו ערוץ חדשות חשוב ומוביל. קשה לנו להתעלם מהעובדה שמשפחת עופר, באמצעות חברת 'עופר מדיה', היא בעלת השליטה בחברת 'רשת', אחת הזכייניות של ערוץ 2. אבקשך לוודא האם לעובדה זו יש קשר כלשהו להתעלמות חדשות ערוץ 2 מסיקור מאבק העובדים. מיותר לציין כי קשר כלשהו, אפילו זעום, הוא כמובן קשר פסול. מקרי עבר בהם ערוצי תקשורת נתנו יד למהלכים פסולים שננקטו על-ידי בעלי הון למניעת שידורם של תכנים תקשורתיים לגיטימיים ולהגבלה בלתי חוקתית של חופש הביטוי מוכרים לכולנו. אנו תקווה כי מקרים אלה לא ישנו וכי מאבק העובדים יקבל את הסיקור התקשורתי והבמה הציבורית אותה הוא מקבל בכל כלי התקשורת ולה הוא ראוי גם בחדשות ערוץ 2".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "ההחלטה לא לסקר את ההפגנה הייתה החלטה עניינית של עורך המהדורה. המאבק המדובר רק בתחילתו, ובהחלט ייתכן שנסקר אותו בעתיד. מעולם לא עצרנו סיפור עיתונאי גם כשהוא קשור במישרין או בעקיפין בבעלי המניות של ערוץ 2. מצער אותנו שוועד העובדים מוצא לנכון להטיל דופי בחברת החדשות. יודגש כי אף גורם לא ניסה להניא אותנו מפרסום הסיפור".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully