וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכרה בישראל כמדינה יהודית - שלב הכרחי"

פנחס וולף וניר יהב

27.4.2009 / 17:34

לאחר שאבו מאזן הצהיר כי לא יכיר בישראל כמדינה יהודית, נמסר ממשרד החוץ כי "רק לאחר שהרשות תפנים זאת, יתקדם השלום"

"הכרה בישראל כמדינתו הריבונית של העם היהודי היא שלב חיוני והכרחי בתהליך ההתפייסות ההסטורי שבין ישראל לפלסטינים", כך נמסר הערב (שני) ממשרד החוץ בתגובה לדבריו של יו"ר הרשות אבו מאזן, לפיהם הוא לא יכיר בישראל כמדינה יהודית. ממשרד החוץ נמסר עוד כי "ככל שהפלסטינים יקדימו להפנים עובדה מהותית ובסיסית זו, כך יתקדם ויבשיל השלום בין שני העמים".

בסיעות הימין תקפו בחריפות את אבו מאזן. "היום התגלה פרצופו האמיתי של מכחיש השואה אבו מאזן", אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי). לדבריו, " היום ברור שכל משא ומתן הוא שלב נוסף בתוכניות הזדוניות להשמדת ישראל".

גם בליכוד תקפו בחריפות את אבו מאזן. "זוהי הוכחה נוספת לכך שפני הפלסטינים אינם לשלום אמת עם ישראל", אמר יו"ר צוות התגובות של הליכוד, חבר הכנסת אופיר אקוניס. לדבריו, "משמעות דבריו של אבו מאזן היא שהפלסטינים אינם רוצים שתי מדינות לשני עמים. אלא שתי מדינות לעם אחד – העם הפלסטיני". אקוניס הוסיף כי " הכרה פלסטינית במדינה יהודית היא תנאי בסיסי להתקדמות במשא ומתן".

מנגד, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הביע תמיכה ביו"ר הרשות ואמר כי דבריו הם "הגיוניים ונכונים". לדבריו, ההכרה בין מדינות אינה כוללת הכרה במהות המדינות אלא בזכות הקיום, בעצמאות ובגבולות".

אבו מאזן אמר בנאום בפני 'פרמנט הנוער' ברמאללה כי "לא נקבל את הדרישה לקרוא למדינה 'יהודית'. אני מכיר במדינה ששמה ישראל, ודורש שתהיה על גבולות 1967 לפני כיבוש השטח הפלסטיני". לדבריו, "ביקשו מאיתנו להכיר במדינה יהודית – תקראו לעצמכם איך שאתם רוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully