וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי השתגע

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

27.4.2009 / 16:51

למה החתולה לא מפסיקה ליילל בלילות, ולה היא מפזרת את האוכל בכל הבית? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, מומחיות לטיפול התנהגותי בחתולים, עונות לשאלות שלכם ועוזרות לכם להבין לליבו של החתול. טור שבועי חדש

1. שלום, יש לי חתול סיאמי בוגר מקסים בן ארבע. מזה כשנה יש לו בעיית התנהגות שקשה לי לרסן - הוא לוקח בפיו את האוכל היבש וישר רץ לשטיח בסלון או בחדר השינה, זורק ומפזר אותו ואוכל משם. איך אפשר לגרום לו לאכול מהכלי מבלי להשאיר "מזכרות" בכל הבית?

אכן מדובר בבעיה התנהגותית וכמו תמיד במקרים אלו ובכלל – אנא אל תכעס על החתול ואל תנהג כלפיו באלימות כלשהי , חלילה, מילולית או פיזית. תמיד – כאשר חתול עושה פעולה כלשהי, שנראית לנו, בני האדם, מוזרה או בעייתית (עבורכם), יש לזכור שהוא עושה זאת מתוך צורך כלשהו ולעולם לא כדי להכעיס בכוונה. הוא פשוט נוהג בדרך שמרגישה לו הטבעית ביותר בנסיבות שנוצרו, וחשוב שההתייחסות שלך תהיה שתהיה חיובית, ומתוך חשיבה על מתן פתרון "שיזרום" עם החתול וצרכיו.

במקרה הספציפי שאתה מתאר, ומבלי שיש לי את כל הפרטים הנחוצים, הרי שכנראה מדובר בפחד כלשהו שאותו מפגין החתול מפני אכילה במקום בו נמצא האוכל. האם יש כלב, חתול או אולי אדם, שמפניהם מפחד החתול ואשר הוא חייב להתרחק מהם כדי לאכול?

הייתי מציעה לכם כך – שימו לו את האוכל הרגיל וגם אוכל צ'ופרי שהוא מאד אוהב על מצע כלשהו, פלייסמט מפלסטיק למשל, וכן – בחדר השינה או בסלון – כנראה רק שם הוא מרגיש בטוח מסיבה כלשהי, ותראו מה קורה. דאגו לכך גם שכלי מים טריים ונקיים יהיה גם הוא שם ופשוט "תזרמו" עם החתול. בכל מקרה - הרבה אהבה ובלי כעס.

2. יש לי גורת חתולים כבת שלושה וחצי חודשים. בשבוע האחרון, ללא סיבה מיוחדת, היא לא מפסיקה לילל בחוזקה בכל פעם שאין לה גישה אלינו, למשל בלילה שאנו מסתגרים בחדר השנה. היללות חזקות מאוד ואנחנו לא עוצמים עין. מה הסיבה לכך, ואיך אפשר לפתור את זה?

אכן מדובר בסימפטום שיש לטפל בו ובמהירות. אנא, קחו אותה לווטרינר המטפל בה כדי לשלול בעיה פיזיולוגית (ייתכן והיא נמצאת בייחום, למרות גילה הצעיר יחסית, ואז חשוב מאד לעקר אותה בהקדם האפשרי). והיה והווטרינר יאשר את בריאותה המלאה והטובה של החתולה – אז אכן מדובר בהתנהגות שניתן לסייע לכם להתמודד איתה, כך שהחתולה תקבל מענה לצרכיה ואתם תוכלו לישון בשלווה כל הלילה, כל לילה.

החתול הוא חיה לילית בעקרון, וזה אומר ששעות החשיכה ולאורך כל הערב והלילה, זה הזמן בו החתולים ערים ופעילים. ההצעה שלנו היא זו: שחקו איתה בפעילות אינטראקטיבית, עם צעצועים שלה או כל דבר שיפעיל אותה. במשך כחצי שעה עד שעה בשעות הערב, כשאתם שלווים ומוכנים להקדיש לה זמן איכות. לאחר מכן אנא תנו לה אוכל טעים ביותר שהיא אוהבת (שימורים איכותיים או יבש) וכמובן דאגו לכך שהאוכל יהיה טרי, המים נקיים וגם כמובן ארגז החול ללא צרכים. בנוסף – תנו לה עוד זמן איכות עם תשומת לב בכל דרך שהיא אוהבת – ליטופים, סירוקים, רביצה משותפת ועוד.

לאחר מכן, שחקו איתה שוב במשחקים האהובים עליה (הרבה חתולים מאוד אוהבים את החכה) ואז שימו לה עוד מהאוכל הטעים ביותר שהיא אוהבת, כדי שהיא תוכל לנשנש להנאתה בכל עת. ארגנו לה מקום נעים, חמים ואפשרות להתכרבלות לצורך שינה והשאירו כמובן עוד חטיפים מוחבאים בתוך קופסאות פלסטיק קטנות ונקיות, שיש חורים בצידיהן, כך שיהיה לה משחק שיעסיק אותה. תוכלו גם לעשות דבר דומה עם משחקונים למיניהם – כל דבר אשר יאתגר אותה במשך הלילה להנאתה כחתולה אמיתית.

לסיכום – אנא היעזרו בסבלנות. תוך מספר ימים היא תיכנס לשגרה טובה ונעימה זו ואתם תוכלו לישון כל הלילה בנעימים.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully