וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק תמנע: תישקל האפשרות לביטול גורף של הפרויקט

אייל דץ

27.4.2009 / 16:38

ארגוני הסביבה מברכים על החלטת הוועדה המחוזית בב"ש לבדוק את ההשלכות הסביבתיות של הקמת המלון

עוד ניצחון לארגונים הסביבתיים בדרך לביטול התוכנית לבניית מלון בעמק ססגון שבבקעת תמנע. שישה מתוך שמונה חברי הוועדה המחוזית בבאר שבע הצביעו היום (שני) בעד בחינת חלופות להקמת המלון בעמק ססגון. משמעות ההחלטה היא שבקרוב יתקיים תסקיר מקיף שיבדוק את ההשלכות הסביבתיות של הקמת המלון ואת האלטרנטיביות להקמתו כולל ביטול התוכנית באופן גורף.

בארגון מגמה ירוקה בירכו על ההחלטה, ואמרו כי "מדובר בהעדפת האינטרס הציבורי על פני אינטרס בעלי ההון". לטענתם, "הניצחון בתמנע מהווה תקווה לשטחי טבע נוספים בישראל הנגזלים מהציבור". ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית בירך אף הוא על ההחלטה: "זהו הישג מרשים של קבוצת פעילים נחושה ושל התנועה הסביבתית כולה בהגנה על שטחי הנוף המיוחדים בארץ. פעם אחר פעם בתמנע, פלמחים, ופארק קריית ספר בתל אביב אנחנו רואים ששילוב נכון בין מאבק ציבורי, פרלמנטארי, משפטי ותכנוני – יכול להביס אינטרסים נדל"ניסטים רבי עוצמה".

הדיון בוועדה המחוזית התקיים לאחר שבתחילת השנה קיבל בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע קיבל את עתירת הארגונים הסביבתיים נגד התוכנית לבניית מלון בעמק ססגון שבבקעת תמנע, למרות שזו כבר אושרה. בנוסף, חייב ביהמ"ש את היזמים לבצע תסקיר שבו תיבדק ההשפעה של הבנייה המסיבית על הסביבה ולחזור עם הנתונים לוועדה המחוזית לדיון נוסף בעניין.

המטרה: להזיז את הפרויקט

התוכנית להקים כפר נופש בעמק ססגון הסמוך לפארק תמנע אושרה כבר לפני מספר שנים והיא כוללת מלון בן 400 חדרים, שיכלול גם אגף עסקים ואגף משפחות, כאשר לצדו יוקמו שני פארקי אטרקציות ומתחם לאירועים, בידור ומסחר. מתחם המלונות עתיד להתפרש על פני 200 דונם, ולכלול ארבעה אגפים שונים וביניהם אגף ספא ואגף לרכבי שטח, שביניהם יתפתל לו נהר מלאכותי על פני 36 דונם, בריכות מים, "גנים טרופיים" וכו'. לטענת מתנגדי התוכנית, הקמת המלון תסב פגיעה אקולוגית חמורה באזור מדברי המוקף כולו בשמורות טבע. בשנה האחרונה התנהלו מגעים בין הארגונים הסביבתיים לבין היזם במטרה להסיט את הפרויקט לשטח המצוי במרחק דומה מהכניסה לפארק תמנע, ושיש בו ערכיות פחותה מזו המתקיימת בעמק ססגון שבו עתיד המלון לקום.

את העתירה, שאת ההחלטה בעניינה פרסם בית המשפט כאמור בתחילת השנה, הגישה עמותת "אדם טבע ודין" יחד עם שישה תושבים המתגוררים בקיבוצים באזור. טענתם היתה, כי יש למנוע את הקמת המלון, זאת בעקבות הפער הגדול בין התוכנית המקורית שאושרה בעבר ובין התוכנית שמתכוננת לצאת לפועל. תוכנית שחורגת באחוזי הבנייה ושסותרת את הוראות תקנון התכנון והבנייה. העותרים מציינים כי על פי הוראות תמ"א 35, תוכנית המתאר הארצית לבנייה, אין כלל מקום לאשר תוכנית מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully