וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חצה שלא במעבר חצייה והוכה ע"י שוטרים"

עדי שמחוביץ

27.4.2009 / 16:49

עו"ד שמיהר לדיון בבית משפט וחצה את הכביש שלא במעבר חצייה, טוען כי הותקף על ידי חמישה שוטרים, רוסס בגז מדמיע ונלקח למעצר

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות (מח"ש) חוקרת תלונה לפיה עורך דין שמיהר לדיון בבית משפט בבאר שבע וחצה את הכביש שלא במעבר חצייה, הותקף על ידי חמישה שוטרים, רוסס בגז מדמיע ונלקח למעצר. בנוסף, נבדק חשד לפיו השוטרים בתחנה מימנו מעורך הדין טיפול רפואי, והיוועצות עם עורך דינו.

המקרה אירע ביום רביעי האחרון, כאשר עורך הדין אליקו דוידי, בן 66, היה בדרכו לבית משפט השלום בבאר שבע. באותו היום התקיים מבצע אכיפת חוקי תנועה של משטרת התנועה הארצית. לאחר שחצה עו"ד דוידי את הכביש לכיוון בית המשפט, פנה אליו לטענתו שוטר וטען בפניו כי לא חצה את הכביש במעבר חצייה. עו"ד דוידי טוען כי הסביר לשוטר כי הוא ממהר לדיון, אך לדבריו השוטר ביקש לעכב אותו לחקירה על כך שלא חצה במעבר חצייה. לאחר שהשוטר התעקש לעכבו, ביקש דוידי לאפשר לו ללכת לשירותים בבניין בית המשפט, אך גם לכך סירב השוטר והחליט כי עורך הדין מתנגד למעצר.

על פי תלונתו של דוידי, בשלב זב קרא השוטר לעוד ארבעה מחבריו על מנת שיוכלו לעזור לו במעצר. כשהגיעה ה"תגבורת" החלו החמישה לתקוף את דוידי, ריססו גז מדמיע בפניו, השכיבו אותו על הרצפה, אזקו אותו באזיקים ולקחו אותו למעצר בתחנת המשטרה בעיר העתיקה, תוך שהוא פצוע בפניו ובגופו.

על פי הנוהל, היו אמורים השוטרים ליידע את לשכת עורכי הדין כי נעצר עורך דין. בפועל, טוען דוידי, לא פנו השוטרים ללשכה, ואף החלו לחקור את דוידי מבלי לאפשר לו ליצור קשר עם עורך דין.כאשר שמעה בתו של דוידי, עו"ד נטלי דוידי, על המקרה, היא מיהרה לפנות ליו"ר לשכת עורכי הדין מחוז דרום, עו"ד דני אליגון, שמיד פנה למפקד מחוז דרום, ניצב יוחנן דנינו, על מנת שיתערב "בהתנהגות הבלתי ראויה של השוטרים".

במקביל שלח עו"ד אליגון את עו"ד דוד ויצטום, יו"ר הפורום הפלילי של לשכת עו"ד מחוז דרום, לתחנת המשטרה על מנת שייצג את דוידי. כשהגיע עו"ד ויצטום לתחנת המשטרה, סירב לדבריו, קצין המבצעים להכניסו וטען כי דוידי ויתר על זכותו לייצוג על ידי עו"ד.

"השפילו ופגעו בנו"

"הקצין התייחס לעו"ד ויצטום כלא דובר אמת ורק בהתערבות מפקד המחוז הוכנס עו"ד ויצטום לתחנה ועו"ד דוידי שוחרר", סיפר עו"ד אליגון לוואלה! חדשות והוסיף כי הוגשה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לגבי התנהלותם של שוטרי שטרת התנועה ושוטרי התחנה בבאר שבע: "בדעתנו לפעול נגד השוטרים במקביל לחקירה של מח"ש. לגבי ההתנהגות השוטרים בתחנת באר שבע, בה חקרו עורך דין ללא פניה ללשכה, מנעו ממנו היוועצות עם עורך דין וטיפול רפואי והתנהגו בצורה בוטה כלפי העורך דין המייצג. בעניין זה, הוגשה תלונה גם למפקד המחוז ואנחנו מחכים למסקנותיו טרם נמשיך בהליכים, גם במישור האזרחי, נגד השוטרים".

בנו של עו"ד דוידי, עו"ד שמשון דוידי, סיפר לוואלה! חדשות כי אביו שוחרר מהמעצר רק לאחר חמש שעות, בהן לא נתנו לו השוטרים אפשרות לדבר עם ילדיו או עם עורך דין מייצג: "כל גופו היה מרוסס בגז פלפל. הדבר ההומאני הבסיסי זה לאפשר לא לשטוף את פניו וגם את זה לא עשו, שלא לדבר על שאר הדברים. אני לא יודע אם יחלים מהטראומה שקיבל. התנהגות השוטרים היתה שערורייתית, השפילו ופגעו בנו כבני אדם ועורכי דין- אנשי חוק".

מהמשטרה נמסר בתגובה למקרה כי "במהלך רישום דו"ח בגין עבירה להולך רגל, תקף הנ"ל את השוטר בידו באמצעות תיק שהיה ברשותו וכן ירק בפניו של השוטר. לפיכך עוכב להמשך טיפול חקירות בתחנה כנדרש". המשטרה מסרה בנוסף כי הם רואים חשיבות בשמירה על זכויות נחקרים ועצורים קל וחומר כשמדובר בבעלי תפקידים, הוגשה תלונה במח"ש ובשלב זה אנחנו מנועים מלהגיב". ממח"ש נמסר כי התלונה נחקרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully