וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחים ירו בפלסטיני לא חמוש ליד חברון

ניר יהב, יהושע בריינר, רמי שני ואיילה חננאל

27.4.2009 / 16:07

הפלסטיני נפצע קל לאחר שנורה ע"י כוחות הביטחון במחסום תרקומיא. במקביל, הפלסטינים מדווחים כי מתנחל ירה על חקלאים ליד שכם

גבר פלסטיני נורה היום (שני) ונפצע ברגלו באורח קל, לאחר שהתקרב למחסום תרקומיא מדרום לחברון. מאבטחים פרטיים, שמאיישים את המחסום ומועסקים על ידי משרד הביטחון, פתחו בנוהל מעצר חשוד, ומשהוא המשיך להתקדם לעברם הוא נורה בפלג גופו התחתון. מחקירת כוחות הביטחון עולה כי הפלסטיני לא היה חמוש, וככל הנראה מדובר בגבר מעורער בנפשו. מחסום תרקומיא משמש בעיקר להעברת סחורות ולמעבר פועלים.

בתוך כך, מקורות פלסטינים מסרו כי צעיר פלסטיני, תושב הכפר מאדמא שמדרום לעיר שכם, נורה על ידי מתנחל היום ונפצע באורח קשה. גורם פלסטיני מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי המתנחל ירה לעבר הצעיר, מוחמד פרג', בן 18, בעת שעיבד את אדמותיה של משפחתו ופצע אותו בגבו ובחזהו. הפלסטיני הועבר לבית החולים "רפידיא" בשכם.

משטרת מחוז ש"י עיכבה לחקירה תושב קרני שומרון בחשד שביצע את הירי. מהמשטרה נמסר כי בשעה 13:30 דיווח החשוד כי בזמן שנסע בכביש עוקף שכם באזור הכפר מאדמא נזרקו לעבר רכבו אבנים. בעקבות כך, טען האיש במשטרה, ביצע מספר יריות באוויר והמשיך בנסיעתו. עוד מסר כי לא זיהה חשודים בשטח ומהמשטרה נמסר כי גם בסריקות שערכה לאחר התקרית לא אותרו חשודים. אלא שמשאומת הדיווח על הנער הפלסטיני הפצוע, זימנה משטרת מחוז ש"י את החשוד, יחד עם עדים נוספים שהיו ברכבו, לחקירה נוספת.

ביום שישי נכנסו מספר פלסטינים לשטח חקלאי הסמוך להתנחלות יצהר שבשומרון. כיתת הכוננות של היישוב הוזעקה למקום האירוע ונתקלה בירי מצד הפלסטינים. לפי הדיווח, שלושה ישראלים נפצעו באורח קל מרסיסים ושישה פלסטינים נפצעו מאש מתנחלים במהלך התקרית.

לפני שבועיים חדר פלסטיני חמוש בסכין להתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון. הפלסטיני דקר אדם אחד ופצע אותו באורח קל מאוד, אולם לאחר זמן קצר הוא נורה למוות על ידי כיתת הכוננות של היישוב. בעקבות האירוע, גורמים במועצת יש"ע מתחו ביקורת על החלטתו של שר הביטחון אהוד ברק להסיר מחסומים בגדה המערבית.

בפיגוע שאירע לפני כחודש נהרג שלמה נתיב, בן 13, וילד בן שבע נפצע באורח בינוני לאחר שמחבל חמוש בגרזן נכנס בצהרים ליישוב בת עין שבגוש עציון והחל לתקוף את העוברים והשבים. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום מצאו את נתיב כשהוא פצוע אנוש, אך הניסיונות לבצע בו פעולות החייאה לא צלחו והוא מת מפצעיו בזירת הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully