וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אין סיבה לפאניקה בגלל השפעת"

27.4.2009 / 16:26

נשיא ארה"ב הבהיר כי ארצו עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בנושא. באיחוד האירופי קראו לתושבים להימנע מנסיעה לארה"ב ומקסיקו

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום (שני) כי ארה"ב עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בנושא שפעת החזירים, שעד כה הביאה למותם של 103 בני אדם במקסיקו. לדבריו, "אין ספק שזו סיבה לדאגה, הדורשת פיקוח צמוד ומצב של עירנות, אבל זו לא סיבה להילחץ ולהיכנס לפאניקה". אובמה אמר את הדברים במפגש של האקדמיה הלאומית למדע.

אובמה הוסיף כי החלטת ממשלו להכריז על מצב חירום בריאותי היא "אמצעי זהירות", שיעניק לגורמי הבריאות את המשאבים הדרושים במהירות וביעילות כדי להילחם באיום השפעת. לדבריו, הוא מתעדכן בדרך קבע בנושא.

בארה"ב הוכרז על מצב חירום בריאותי, לאחר המחלה התפשטה שדווח על 20 בני אדם שחלו בשפעת החזירים. ספרד הפכה היום למדינה הראשונה באירופה בה דווח על חולה בנגיף. רשויות הבריאות בקנדה דיווחו על שישה חולים.

מוקדם יותר קראה הממונה על הבריאות באיחוד האירופי אנדרולה וסיליו להימנע מביקור במדינות בהן התגלו מקרים של שפעת החזירים. האיחוד לא פרסם הנחיות רשמיות לנוסעים, אך הממונה ציינה כי שרי הבריאות של האיחוד יוועדו היום בלוכסומבורג כדי לדון בדרכים למנוע את התפשטות המחלה, וכי גם שרי החוץ של האיחוד ייפגשו כדי לדון בנושא.

צ'כיה, הנשיאה התורנית של האיחוד אמרה, כי היא רואה חשיבות עליונה בתיאום אירופי כדי להילחם במחלה. נשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל ברוסו אמר לכתבים ביוון, כי "עדיין מוקדם להעריך את המצב. אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות".

בתוך כך, יצרנית התרופות השוויצרית "רוש" הודיעה כי היא מגבירה את קצב הייצור של "טמיפלו", תרופה שהוכחה כיעילה בהתמודדות נגד שפעת החזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully