וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "לא נכיר בישראל כמדינה יהודית"

אופק עיני

27.4.2009 / 13:31

יו"ר הרשות הפלסטינית הגיב לדרישת נתניהו להכיר בישראל כמדינה יהודית כתנאי למו"מ. "תקראו לעצמכם איך שאתם רוצים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא היום (ראשון) דברים בנאום ברמאללה בו התייחס לסוגיות העומדות על סדר היום הפלסטיני. בנאומו התייחס אבו מאזן למו"מ עם ישראל והבהיר כי "אנחנו ממלאים אחר חובתנו וישראל לא עושה דבר. בכל זאת, אנחנו מעוניינים להמשיך במו"מ על יסוד היוזמה הערבית, פיתרון שתי המדינות, ומה שבא לידי ביטוי במפת הדרכים".

אבו מאזן התייחס להצהרות האחרונות של שר החוץ אביגדור ליברמן ולדרישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהרשות תכיר במדינת ישראל כיהודית ואמר: "ביקשו מאיתנו להכיר במדינה יהודית – תקראו לעצמכם איך שאתם רוצים". אבו מאזן המשיך ותהה, "מה הקשר שלנו לזה? למה אני צריך לתת תיאור למדינה ומה שיש בתוכה?". אבו מאזן הצהיר כי "לא נקבל את הדרישה לקרוא למדינה 'יהודית'. אני מכיר במדינה ששמה ישראל, ודורש שתהיה על גבולות 1967 לפני כיבוש השטח הפלסטיני".

יו"ר הרשות הוסיף כי "אנחנו שומעים מילים בישראל על כך שמתנגדים לפיתרון של שתי מדינות. אז איזה פיתרון הם רוצים?" אבו מאזן אף התייחס לסוגיית האסירים והבהיר כי "לא נפסיק במאבק להחזירם עד אשר האסיר האחרון ישוב לביתו". אבו מאזן ציין כי "במקרה שנגיע לפיתרון עם ישראל, ההכרעה אם לאשר אותו לא תהיה שלי אישית, או של אף ועדה אחרת, אלא נביא את הסוגיה בפני משאל עם, משום שזוהי החלטתו של העם".

בהתייחסו לדיאלוג שמתרחש בקהיר עם חמאס, הבהיר אבו מאזן כי "ארגון אש"ף הוא הבית החוקי של העם הפלסטיני, והוא זה שהחל וממשיך במאבק להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים". אבו מאזן הבהיר: "אנחנו עומדים בפני מספר קשיים ומחלוקות, ודנים בהם בכנות". היו"ר אף הסביר כי "אנחנו מעוניינים בממשלה מכל הפלגים הפלסטינים שתכיר בהסכמים שנחתמו". הוא רמז לפיתרון אפשרי לחמאס כשאמר "אנחנו לא מבקשים מאף תנועה או ארגון להכיר בהסכמים, אלא רק מחברי הממשלה".

אבו מאזן התייחס למצב הביטחוני בגדה המערבית והבהיר כי "אנחנו מרגישים כעת בביטחון בזכות אנשי המודיעין הכללי והביטחון המסכל". לטענתו "נמאס לנו מהמצב בו נפגענו מאנרכיה פנימית, וכעת השגנו ביטחון ועמדנו בהתחייבויותינו". אבו מאזן השיב לטענות חמאס על מעצרים פוליטיים שמבצעים מנגנוני הביטחון בגדה ואמר כי "לטענתם אם מישהו נעצר בעזה, מדובר במעצר צודק, אולם אם מישהו נעצר בגדה מדובר במעצר פוליטי ולא לאומי". אבו מאזן אמר עוד כי "כעת מדברים בחמאס על כך שירי רקטות לעבר ישראל 'אינו משרת את האינטרס הלאומי', אך כשאמרתי בעבר שמדובר בפעולה נפשעת הם קיללו אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully