וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש למקרה נוסף של שפעת החזירים בישראל

נעמה טלמור

27.4.2009 / 11:35

סגן שר הבריאות אמר במסיבת עיתונאים כי נבדק חשד שבבית החולים מאיר נמצא ישראלי נוסף שלקה במחלה. את שם המחלה מבקש ליצמן לשנות מ"שפעת החזירים" ל"שפעת מקסיקו"

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר היום (שני) במסיבת עיתונאים כי נבדק חשד שישראלי נוסף שחזר ממקסיקו נדבק בשפעת החזירים. לדברי ליצמן, "מעבר למקרה של תומר וג'ים שאושפז בבית החולים לניאדו אנו בודקים חשד למקרה נוסף של התפרצות המחלה בבית החולים מאיר בכפר סבא". מדובר בגבר בן 47 שהגיע אתמול ממקסיקו, התלונן על כאבי ראש וסובל מתסמינים של שפעת. הגבר החשוד כי לקה בשפעת החזירים הוכנס לבידוד בבית החולים, והודיע כי הוא אינו מעוניין שיודיעו על כך למשפחתו. סגן השר ליצמן החליט כי שמו של הנגיף אינו מוצא חן בעיניו והמציא לו שם חדש. "אנו נקרא למחלה - שפעת מקסיקו, לא נגיד חזירים".

מנכ"ל משרד הבריאות אבי ישראלי אמר כי "החשד נבדק ואנו מעודכנים ומעדכנים על כל האירועים הללו ובודקים כל אירוע לגופו". בתוך כך אמר מנהל בית החולים לניאדו, אבינועם שקולניק, כי קיים סיכוי קלוש שתומר וג'ים, הישראלי שחזר ממקסיקו ביום שישי האחרון וחש ברע, לקה בשפעת החזירים. בראיון לגלי צה"ל אמר שקולניק, כי "מצבו של תומר טוב. הסיכוי שהוא חולה בשפעת החזירים הוא קלוש, אבל מאחר שהוא הגיע ממקסיקו הוא נמצא תחת השגחה". ממשרד הבריאות מסרו כי עדיין לא ידוע אם תומר לקה במחלה וכי תוצאות הבדיקות יתקבלו בעוד מספר ימים.

במשרד הבריאות אמרו בימים האחרונים כי לפי המידע הנמצא בידיהם כעת, תרופת ה"טמיפלו" צפויה להיות יעילה כנגד המחלה. על פי המשרד, מדינת ישראל אגרה מלאי של תרופות טמיפלו לצורך טיפול בחולים במקרה הצורך. לפי תוכניות החירום של מדינת ישראל יש צורך בתרופות ל-25% מהאוכלוסיה על מנת להתמודד עם מקרה של התפרצות מגיפה. המלאי הנוכחי של תרופת הטמיפלו מספיק ל-18% מהאוכלוסיה ועדיין קיים מחסור בתרופה של 7%. אתמול הגיש משרד הבריאות תצהיר לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפיו הצטיידות מדינת ישראל בתרופות למיגור שפעת החזירים לוקה בחסר.

בתוך כך עלה הלילה מניין החולים שמתו במקסיקו לאחר שנדבקו בשפעת החזירים ל-103. כך מסר שר הבריאות של מקסיקו, חוזה אנגל קורדובה. עד כה אותרו במקסיקו 1,614 מקרים של שפעת החזירים ובבתי החולים מאושפזים כ-400 בני אדם עם תסמינים של השפעת. בתוך כך הודיע ארגון הבריאות העולמי כי הוא ילווה למקסיקו יותר מ-200 מיליון דולר להתמודדות עם המגפה.

מצב חירום בארצות הברית

ארה"ב הכריזה על מצב חירום בריאותי, בעקבות התפרצות שפעת החזירים במדינה, כך הודיעה אתמול השרה לביטחון פנים האמריקאית ג'אנט נאפוליטנו. לדבריה, על ארה"ב להיערך להתפרצות מגיפת שפעת נוספת בקרוב, גם אם הרשויות יצליחו להשתלט על שפעת החזירים. היא הוסיפה כי בשלב זה אין כוונה לבדוק את כל הנוסעים המגיעים לארה"ב ממקסיקו.

"שפעת החזירים הינה מחלה נשימתית בחזירים הנגרמת על ידי נגיף השפעת מסוג A שגורם להתפרצויות של שפעת בחזירים באופן רגיל. נגיפי שפעת החזירים גורמים לתחלואה רבה ולתמותה מעטה בחזירים”, מסבירים במשרד הבריאות, "נגיפי שפעת החזירים עשויים להדביק חזירים במהלך כל השנה, אך מרבית ההתפרצויות מתרחשות בסוף הסתיו ובחודשי החורף, בדומה להתפרצויות בבני אדם. נגיף שפעת החזירים הקלאסי, A/H1N1, בודד לראשונה בשנת 1930”.

טרם ברור האם מי שהתחסן כנגד שפעת מחוסן גם כנגד שפעת החזירים. הנושא נחקר בימים אלו. המחלה איננה מועברת במזון. מנין הגיעה המחלה לחזירים? התשובה לכך היא שהנגיף אשר בודד בחזירים כעת מכיל מקטעים גנטיים של שפעת חזירים, שפעת עופות ושפעת אנושית, וקשה לדעת בדיוק איך החל התהליך שבסופו נוצר הנגיף. במשרד הבריאות מעריכים כי ייתכן וחזירים נדבקו בנגיפים אנושיים ונגיפי עופות והחלפת מקטעים גנטיים הביאה ליצירת נגיף חדש כמעט לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully