וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "התרגיל המשותף לסוריה וטורקיה - מטריד"

יהושע בריינר וניר יהב

27.4.2009 / 10:47

שר הביטחון ביקר באגף ההנצחה לחללי צה"ל בתל השומר ואמר, כי "לישראל יש אינטרס להגיע להסדר עם כל שכניה, בתוכם הסורים". על שליט: "הלב שלנו עם גלעד ועם הנעדרים האחרים"

שר הביטחון אהוד ברק ביקר היום (שני) באגף ההנצחה והמשפחות של משרד הביטחון, בתל השומר. בביקור נכחו מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם.

לדברי ברק, "גם במלאות 61 שנה למדינה לא נגמרו המאבקים, עוד לא הגענו אל המנוחה והנחלה. אנחנו רואים היום תרגיל סורי–טורקי, שהוא בהחלט התפתחות מטרידה. אבל אני מאמין, שהיחסים האסטרטגים בין ישראל לטורקיה יגברו גם על הצורך של טורקיה להשתתף בתרגיל הזה".

צבאות סוריה וטורקיה פתחו היום בתרגיל משותף, ראשון מסוגו, במטרה לחזק את היחסים בין שני הצבאות. בהודעה שפרסם הצבא הטורקי נמסר כי התרגיל יימשך שלושה ימים ומטרתו "הידוק שיתוף הפעולה והאמון בין הכוחות היבשתיים של שתי המדינות וחיזוק יכולותיהם של משמר הגבול לפעול יחד". זהו למעשה התרגיל הצבאי הראשון בין שתי המדינות.

"אגף ההנצחה עושה מלאכת קודש"

בהתייחסו לתהליך המדיני אמר ברק, כי "למדינת ישראל יש אינטרס עליון להגיע להסדר עם כל שכניה, בתוכם הסורים, תוך שאנו מגנים, בכל הדרכים שברשותנו, על האינטרסים החיוניים והביטחוניים של מדינת ישראל. אני לא חושב שמשא ומתן עם הסורים ניתן לנהל מעל גלי האתר או מעל מסכי הטלוויזיה, צריך להשאיר את זה לחדרי המשא ומתן. אנחנו כבר פגשנו את ההנהגה הסורית. אני פגשתי אותה כרמטכ"ל תחת יצחק רבין, פגשתי אותם אחר כך כראש ממשלה, ואפילו בשנה האחרונה, היו מגעים עקיפים איתם באמצעות הטורקים. בבוא העת, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לדון עם הסורים על הסדר".

בנוגע לנושא המו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אמר שר הביטחון, כי "הלב שלנו עם גלעד ועם הנעדרים האחרים. נותרה עלינו מחויבות לפעול ככל יכולתנו, כדי שהוא יגיע הביתה, וכל המקדים הרי זה משובח".

ברק שיבח את פעילות אגף ההנצחה ואמר כי "האגף שקם לפני ארבע שנים בראשות אריה מועלם, עושה מלאכת קודש ביצירת קשר עם המשפחות, ממשיך את המחויבות שלנו לבנים שנפלו במערכות ישראל, גם אל תוך החיים של השכול. נוצר קשר חשוב מאוד, ויוצא דופן, של הושתת יד וכתף, עם המשפחות שעברו את הקשה מכל ונתנו את היקר מכל. מלאכת הקודש הזאת צריכה להימשך, והיא תימשך".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully