וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים הזהירו משפעת חדשה לפני חודשים

עידן דורנר

27.4.2009 / 10:48

מדענים מרחבי העולם טענו כי יותר מדי תשומת לב מופנית לשפעת העופות, וכי הקהילה מסתכנת בהתעלמות מהתפרצות זן חדש של המחלה

מומחים לרפואה הזהירו כבר לפני מספר חודשים, כי קיים חשש להתפרצות מגיפה שתתפתח משפעת העופות. מדענים מכל רחבי העולם, שנפגשו בחודש פברואר האחרון בווינה, אוסטריה, טענו כבר אז, כי יותר מדי תשומת לב מופנית לשפעת העופות, וכי הקהילה הרפואית הבינלאומית מסתכנת בהתעלמות מהתפרצות זן חדש של המחלה.

פרופ' תומס מונאת' מאוניברסיטת הארווארד אף אמר, כי זן חדש של הנגיף עשוי להצית מגיפה עולמית ו"אז כולנו נידפק". הוא הזהיר כי יכולת ייצור החיסונים היא בלתי מספקת, ואמר כי אם יתפרץ זן חדש של הנגיף, יהיה זה בלתי אפשרי לייצר בזמן כמות שתספיק לכל העולם.

הוא הוסיף כי "הקהילה המדעית הפכה לשאננה בנוגע לאפשרות, כיוון ששפעת העופות קיימת כבר 13 שנה מבלי להתפרץ. הוא הזהיר כי "אם יפרוץ זן חדש של המחלה, יידרשו תשעה עד 12 חודשים לפני שנצליח להגיע לקצב ייצור מספק. נאלץ להסתמך על תרופות אנטי ווריאליות ונהיה במירוץ נגד הזמן לייצר חיסון. עד אז תהיה לנו בעיה רצינית".

מומחים אחרים הזהירו כי הקהילה טועה ו"מהמרת על הסוס הלא נכון", כשהיא מתמקדת אך ורק בשפעת העופות. המומחית לשפעת הילריה קפואה מאיטליה אמרה, כי מגיפה יכולה לפרוץ מכמה סוגים שונים של שפעת. "יש חשש שזה יקרה משפעת העופות, אך אנחנו לא בודקים סוגים אחרים שעשויים לפגוע בבני האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully