וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוליית הריגול בלבנון אומנה בישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2009 / 9:30

עיתון לבנוני מדווח כי חברי החולייה שנעצרו בחשד שריגלו עבור ישראל, כללו גם כמה תושבי דרום לבנון שעקבו אחר אנשי חיזבאללה

פרטים חדשים אודות חוליית הריגול שנתפסה השבוע בלבנון בחשד ששיתפה פעולה עם ישראל. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שני) כי לאחר שנתפסה חוליית הריגול, שבראשה עמד הגנרל לשעבר אדיב אל-עלם, החלו לצוץ חשדות גם סביב מספר תושבי דרום לבנון – רוביר כ', עלי מ' ומוחמד ע'. בכיר ביטחוני מסר לעיתון כי השלושה הודו ששיתפו פעולה עם המודיעין הישראלי וכי הם עקבו אחר פעילותו של חיזבאללה.

העיתון דיווח עוד כי רוביר הוא מי שגייס את מוחמד לחוליה והם פעלו במשותף, בעוד שעלי פעל לבדו. רוביר ומוחמד הודו מיד בשיתוף פעולה עם ישראל ובהעברת מידע אליה אולם עלי הכחיש כל קשר בינו לבין ישראל. מאוחר יותר הודה בחשדות וגילה כי גויס לחוליה לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006 במטרה לעקוב אחר מתקנים ואנשים השייכים לחיזבאללה מצפון לנהר הליטאני.

לפי הדיווח בעיתון, מוחמד ורוביר נכנסו לישראל יותר מחמש פעמים, לעיתים דרך הגבול בין לבנון וישראל, ובישראל הם אומנו על ידי מפעיליהם. מוחמד סיפר כי לאחר מעצרו של הגנרל לשעבר אדיב אל-עלם לפני כשבועיים, ישראל ביקשה ממנו להשהות את פעילותו ולהיפטר מטלפון נייד שבאמצעותו עמד בקשר עם מפעיליו בישראל.

בכיר ביטחוני מסר כי עלי התמקד באיסוף מידע על חיזבאללה, מתקניה, מפקדיה ופעיליה באזור נבטייה, אולם גילה כי מעצר החוליה נעשה ללא קשר לחקירת החוליה של אדיב אל-עלם שנעצרה לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully