וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

פנחס וולף ויהושע בריינר

27.4.2009 / 19:30

22,570 חללי מערכת הביטחון נפלו במערכות ישראל. השנה נוספו 133 חללים. אירועי יום הזיכרון ייפתחו ב-20:00 עם הישמע הצפירה

ישראל תתייחד הערב (שני) עם זכרם של 22,570 חללי מערכות ישראל בטקסי זיכרון ברחבי הארץ. על פי נתוני משרד הביטחון, השנה הצטרפו למעגל השכול 133 משפחות נוספות שאיבדו את יקיריהם. הערב בשעה 20:00 תושמע צפירה בת דקה בכל רחבי הארץ ומחר בשעה 11:00 בבוקר תושמע צפירה נוספת, כשבמקביל יחלו האזכרות הממלכתיות בבתי העלמין הצבאיים.

מספרם של חללי מערכות יישראל נספר החל משנת 1860, אז החלה היציאה מחומות העיר ירושלים והחלו בהקמת שכונות יהודיות. מספר החללים כולל את חללי הבריגדות היהודיות, לוחמי המחתרות, משטרת ישראל, משמר הגבול, שירות בתי הסוהר, שירות הביטחון הכללי, המוסד וצה"ל. נפגעי פעולות האיבה אינם נמנים במספר בנתוני משרד הביטחון.

על פי נתוני המשרד, נכון להיום, מטופלים 18,305 משפחות שכולות, בהם 4,088 אלמנות. אתמול פתח הרמטכ"ל גבי אשכנזי את אירועי יום הזיכרון בטקס בהר הרצל, שם כמדי שנה הניח דגלון ישראל על קבר חלל צה"ל האחרון, ובמשך היום הניחו חיילים דגלונים נוספים על כל קברי החללים. מחר יערך טקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשטקס מקביל ייערך גם בקריית שאול במעמד שר הביטחון אהוד ברק.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully