וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: עלה מניין המתים משפעת החזירים

עידן דורנר

27.4.2009 / 9:36

שר הבריאות של מקסיקו דיווח כי מניין החולים שמתו לאחר שנדבקו בנגיף עלה ל-103. ביה"ח לניאדו: סיכוי קלוש שהישראלי שחזר ממקסיקו לקה בשפעת החזירים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מניין החולים שמתו במקסיקו לאחר שנדבקו בשפעת החזירים, עלה הלילה (שני) ל-103. כך מסר שר הבריאות של מקסיקו, חוזה אנגל קורדובה. עד כה אותרו במקסיקו 1,614 מקרים של השפעת. בתוך כך הודיע ארגון הבריאות העולמי כי הוא ילווה למקסיקו יותר מ-200 מיליון דולר להתמודדות עם המגפה.

מנהל בית החולים לניאדו, אבינועם שקולניק, אמר הבוקר (שני) כי קיים סיכוי קלוש שתומר וג'ים, הישראלי שחזר ממקסיקו ביום שישי האחרון וחש ברע, לקה בשפעת החזירים. בראיון לגלי צה"ל אמר שקולניק, כי "מצבו של תומר טוב. הסיכוי שהוא חולה בשפעת החזירים הוא קלוש, אבל מאחר שהוא הגיע ממקסיקו הוא נמצא תחת השגחה". ממשרד הבריאות מסרו כי עדיין לא ידוע אם תומר לקה במחלה וכי תוצאות הבדיקות יתקבלו בעוד מספר ימים.

ארה"ב הכריזה על מצב חירום בריאותי, בעקבות התפרצות שפעת החזירים במדינה, כך הודיעה אתמול השרה לביטחון פנים האמריקאית ג'אנט נאפוליטנו. לדבריה, על ארה"ב להיערך להתפרצות מגיפת שפעת נוספת בקרוב, גם אם הרשויות יצליחו להשתלט על שפעת החזירים. היא הוסיפה כי בשלב זה אין כוונה לבדוק את כל הנוסעים המגיעים לארה"ב ממקסיקו.

"אין סיבה להיכנס לפאניקה"

בארה"ב טוענים כי עד כה יש אישור על 20 חולים שנדבקו בשפעת החזירים, בהם אחד באוהיו, שמונה בניו יורק, שניים בקנזס ושבעה בקליפורניה. לדברי הרשויות במדינה, בכל המקרים אין סכנה לחיי אדם. גם הרשויות בקנדה הודיעו כי שישה בני אדם במדינה חלו בנגיף שפעת החזירים. במקסיקו מסתגרים מיליוני בני אדם בביתם, מחשש להידבקות במחלה.

דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי "הממשל האמריקאי עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בנושא התפרצות מגיפת שפעת החזירים, ואין לציבור האמריקאי כל סיבה להיכנס לפאניקה". לדבריו, נשיא ארה"ב ברק אובמה מתודרך ומתעדכן בנושא בקביעות.

בארגון הבריאות העולמי טוענים, כי העולם ערוך היום יותר מתמיד להתמודדות עם התפרצות מגיפת שפעת, לאחר חמש שנים של מאבק בשפעת העופות. יו"ר הארגון קייג'י פוקודה אמר: "אני מאמין שהעולם הוא מקום הרבה יותר בטוח, כיוון שאנחנו כבר נאבקים במצב דומה".

לדבריו, "חמש השנים האחרונות הציבו אותנו בעמדה הטובה ביותר להתמודדות במצב מהסוג הזה". הוא הוסיף כי הארגון החל לעבוד על חיסון נגד שפעת החזירים, למקרה שיהיה צורך בכך. עד כה הארגון אגר 5 מיליון תרופות נגד שפעת, TAMIFLU, שהוכחו כיעילות להתמודדות במחלה. לכמה מדינות יש מאגרים נוספים.

בארגון מכחישים כי מי שאוכל בשר חזיר חשוף להידבקות בנגיף: "אין הוכחות לכך שאכילת חזיר מובילה להידבקות בנגיף". פוקודה אמר את הדברים לאחר שכמה מדינות שקלו להחרים את יבוא הבשר ממקסיקו וממדינות נוספות בהם התגלה הנגיף. לדבריו, הנגיף מת ברגע שמבשלים את הבשר בטמפרטורה של 70 מעלות צלזיוס."

השפעת הגיעה גם לניו יורק

מומחי בריאות בינלאומיים יוועדו היום על מנת לייעץ לארגון הבריאות העולמי האם להעלות את הכוננות לאור התפרצות מגיפת שפעת החזירים במקסיקו ובארה"ב. כרגע הכוננת עומדת על 3 בסולם של 1 (סיכון נמוך) עד 6 (סיכון חמור).

בתוך כך, ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג אישר היום כי שמונה תלמידי בית ספר בעיר חלו בשפעת החזירים, אך הוסיף כי עושה רושם שהנגיף לא מתפשט במהירות בקרב האוכלוסיה הכללית. הוא הוסיף כי בתי הספר בעיר יישארו פתוחים, אך קרא לאלו שלקו בתסמיני המחלה להישאר בבית. השמונה שבו לאחרונה מביקור במקסיקו.

רשויות הבריאות בניו זילנד הודיעו הבוקר כי קבוצה של 25 תלמידים ומורים, ששבה מביקור במקסיקו, הוכנסה להסגר, לאחר שפיתחו תסמינים של שפעת החזירים. בלונדון אושפז אזרח בריטי העובד בחברת "בריטיש אירוויז" ששב מביקור במקסיקו. בספרד הוכנסו להסגר שלושה בני אדם, החשודים כי נדבקו במחלה. גם בצרפת נבדקים שני מטיילים ששבו ממקסיקו על רקע החשש כי נדבקו בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully