וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס ותמיר: "שוקלים את דרכנו בעבודה"

פנחס וולף

26.4.2009 / 20:04

לשכת העבודה אישרה לכנס את ועידת המפלגה כדי לדון בהדחת המזכ"ל כבל. ברק: "אפשר לחזור להנהגה". פרץ: "צריך לבחור יו"ר חדש"

לשכת מפלגת העבודה אישרה הערב (ראשון) את ההצעה לכנס את הוועידה בתוך שבועיים כדי לבטל את משרת המזכ"ל בה מכהן ח"כ איתן כבל ולמנות במקומו את שירי ויצמן כמנכ"ל זמני.

חברי הכנסת שהתנגדו לכניסה לממשלה טענו ל"ביריונות פוליטית" מצד יו"ר המפלגה אהוד ברק שלטענתם מנע מהם להתבטא ולהעלות הצעות משלהם. לשאלת וואלה! חדשות אם בעקבות הדברים ישקול את דרכו במפלגה השיב ח"כ אופיר פינס פינס: "בוודאי". לדבריו, "ביריונות הוכנסה למפלגת העבודה, בבריונות ברק לא נתן לאף אחד לדבר. היה גועל נפש. זו מפלגה בולשביקית, דיקטטורית, ובדרך הזו לא פותרים בעיות".

פינס הוסיף: "הסתכלתי על איתן כבל והיה חסר לי רב לארוחה דשנה. את הנאום לפני ההוצאה להורג נתנו לו". גם ח"כ יולי תמיר אמרה לוואלה! חדשות כי היא שוקלת את דרכה במפלגה. ח"כ עמיר פרץ תקף גם הוא את התנהלותו של ברק. לדבריו "אני לא חושב שאפילו מפלגה בולשביקית הייתה מחליטה שלא נותנים לאיש לדבר". פרץ קרא להדחתו של ברק ואמר "יש שני נושאים על סדר היום של המפלגה, הראשון הוא בחירת מזכ"ל ולכן כבל מסיים את תפקידו וזה לגיטימי, אבל צריך גם לבחור יו"ר חדש והמצב שבו לא נותנים לאיש לדבר הינו בלתי אפשרי. ראיתי את אופיר פינס ואת מזכיר המשמרת הצעירה מתפרצים לבמה. בכל זאת, ח"כ רוצה לומר את דברו אך ברק לא איפשר לאיש להעלות להציע הצעה אחרת".

פרץ הוסיף בדיחה עצובה מבחינתו ואמר כי "כבל שהיה בצוות האסטרטגי בבחירות לא תיאר לעצמו שהמשפט "לא סימפטי" על ברק יהיה כל כך מדויק". פרץ גם אמר שיביא לאישור הועידה הצעת החלטה להקדים את הבחירות לתפקיד יו"ר התנועה.

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, נשא דברים בישיבה ואמר כי "אני מבקש לדחות את ההצעה ולא להביא אותה לסדר היום של הוועידה. בכל מקרה אני לא איאחז בתפקיד המזכ"ל כבקרנות המזבח".

"תגובות אמוציונאליות קשות"

ברק אמר בפתח הדיון: "הדיון הזה קשה גם לי, אנחנו יכולים להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי בהנהגת המדינה אם נדע לעבוד בתוכנו, גם אם יש בינינו חילוקי דעות". הוא הוסיף כי "חייבים לקבל את הכרעות המוסד העליון – הוא הוועידה. תפקיד המנכ"ל הוא זמני וקצוב בזמן". ברק הבהיר כי "לא היה תקדים במפלגת העבודה שבו המזכ"ל אינו ממלא אחר החלטות מוסדות המפלגה".

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, אמר: "אני מניח שיש מכנה משותף לשני הצדדים. מי שעוקב אחרי מפלגת העבודה יודע שהיו חילוקי דעות גם בשנים קודמות. אני בעד לעשות הכל בצורה שקטה, אבל היום זו מפלגה דו-ראשית וכך קשה לנהל את המפלגה. חשוב לעשות הכל באחריות, מותר להתווכח אבל יש גבולות לדבר וכשזה מתחיל לפגוע קשה במפלגה צריך להביא את העניין להכרעה". לאחר קבלת ההחלטה אמר פואד כי "היום הוחלט להעביר את הנושא לוועידה. אני לא רואה קרע למרות שיש כאן תגובות אמוציונאליות קשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully