וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא ישראלי במקסיקו: "מרגישים פאניקה"

גילי גוראל

26.4.2009 / 18:51

ד"ר מנואל כץ הגיע למקסיקו להרצות בכנס בינלאומי ופגש מדינה בחרדה. "מפחיד שמתו גם אנשים צעירים ובריאים"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

"הדבר המפחיד הוא שבין המתים היו גם אנשים צעירים ובריאים לחלוטין. זה מה שמעורר את הפחד הגדול פה במקסיקו". כך סיפר לוואלה! חדשות ד"ר מנואל כץ, רופא ילדים בכיר שהגיע למדינה עם רעייתו לפני יומיים, כדי להרצות בכנס בינלאומי בעיירה קנקון. "בהחלט יש הרגשה של פאניקה, אפילו באזור שלנו, המרוחק, שלא התגלו בו מקרים, אפשר להרגיש את המתח", סיפר ד"ר כץ.

"לשמור 1.8 מטר זה מזה"

ממשלת מקסיקו הודיעה היום כי מניין ההרוגים משפעת החזירים עלה ל-81. בנוסף, הודיעה מקסיקו כי לפחות 1,300 בני אדם חשודים כחולים במחלה.

"כשנחתנו לעצירת ביניים במקסיקו סיטי שמנו לב לאי שקט. מקסיקו סיטי היא עיר מאוד גדולה עם כמעט 20 מיליון איש. ראינו שחלק גדול מהאנשים לובשים מסיכות ושומרים מרחק אחד מהשני, לא מתקרבים, ראינו רופאים ואחיות מסתובבים בשדה התעופה".

ד"ר כץ תיאר את התמודדות הרשויות עם סכנת התפשטות הנגיף: "יש הרבה אינפורמציה ברדיו ובטלוויזיה. הנשיא החליט על צעדים מרחיקי לכת. במקסיקו סיטי אסרו על התכנסות בתיאטרון, בקולנוע וביטלו משחקי כדורגל, האוניברסיטאות מושבתות ואסור לנשק זה את זה. הם ממליצים לשמור על מרחק של 1.8 מטר אחד מהשני".

* ד"ר כץ הוא אחראי אם וילד במשרד הבריאות במחוז דרום, לשעבר יו"ר איגוד רופאי ילדים בישראל וראש החברה הישראלית לפדיאטריה אמבולטורית, נציג אירופה באיגוד העולמי לרפואת ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully