וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירושלים נזכרו שערבים מדברים ערבית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2009 / 17:16

לאחר פניות חוזרות ונשנות של האגודה לזכויות האזרח, תתרגם עיריית ירושלים את טפסיה לערבית. האגודה: "מדובר בבשורות מעודדות"

עיריית ירושלים הודיעה (ראשון) כי תתרגם את כל טפסי העירייה לשפה הערבית. זאת לאור פניותיה החוזרות ונשנות של האגודה לזכויות האזרח, בהן היא טענה כי עיריית ירושלים מחויבת על פי חוק לפרסם את טפסי העירייה בערבית. לטענת האגודה, רק 13 מתוך 90 טפסי עירייה מתורגמים לערבית.

לפני כשנה וחצי פנתה עו"ד טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח לראש עיריית ירושלים דאז, אורי לופוליאנסקי, במחאה על כך שרובם הגדול של טפסי העירייה אינם זמינים בערבית ובדרישה לדאוג לכך שיתורגמו. אולם רק לאחר פניות חוזרות גם לראש העירייה החדש, ניר ברקת, פרסמה היום העירייה הודעה בה הבהירה כי בכוונתה להתחיל בתרגום כל הטפסים החסרים לערבית.

"אם אכן העירייה תקיים את הבטחותיה ותפעל בהקדם לתרגום טפסי העירייה לערבית, תוך פרסום הדבר בצורה אפקטיבית בתקשורת בערבית, הרי שמדובר בהחלט בבשורות מעודדות", מסרה עו"ד ניר. "תושבי ירושלים המזרחית סובלים מאפליה מחפירה כבר למעלה מארבעים שנה, ואני תקווה כי כהונתו של ניר ברקת אכן תביא למפנה".

העירייה הודיעה במקביל על מינויו של חבר המועצה יקיר שגב לרכז את האחריות על מזרח ירושלים. "משימתנו במזרח ירושלים איננה רק להשליט את החוק והסדר, אלא בעיקר לדאוג לרמת שירותים נאותה לתושבים", אמר שגב. "במשך שנים סבל האזור מהזנחה פושעת ואני שמח שעולה בידינו להתחיל ולשפר את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully