וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מוכנים לתמוך בפתרון שתי המדינות"

עידן דורנר

26.4.2009 / 16:24

נשיא אירן אחמדינג'ד אמר כי אם הפלסטינים יגיעו להסכם שלום עם ישראל, ארצו תתמוך בהסכם. "לא נקבע עבורם דבר ונתמוך בהחלטתם". על השואה: "דרושים מחקרים נוספים בנושא"

נשיא אירן אחמדינג'ד אמר היום (ראשון), כי ארצו תתמוך בפתרון שתי המדינות, במידה שהפלסטינים יאשרו במשאל עם את הסכם השלום עם ישראל. כשנשאל האם אירן תתמוך בהסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, ענה אחמדינג'ד: "כל החלטה שהפלסטינים יקבלו מוסכמת עלינו. אנחנו לא נקבע עבורם דבר. נתמוך בכל החלטה שיקבלו. זאת זכותו של העם הפלסטיני ואנחנו מצפים ממדינות אחרות לנהוג בצורה דומה".

הנשיא האירני אמר את הדברים בנאום מיוחד לרשת הטלוויזיה ABC האמריקאית. לדבריו, אירן תוכל לקבל את קיומה של ישראל, בניגוד להצהרותיו הקודמות לפיהן, יש למחוק את ישראל מהמפה.

אחמדינג'ד סירב לחזור בו מהכחשת השואה, וטען כי "דרוש מחקר נוסף על מנת לאושש את הטענות בדבר רצח עם של שישה מיליון יהודים". הוא הוסיף כי ארה"ב ואירופה תומכות בצורה עיוורת בפשעי ישראל וכי הפלסטינים לא צריכים לסבול מגזענות בגלל "מה שקרה באירופה בזמן מלחמת העולם השניה".

כשנשאל מדוע הוא מתעקש להכחיש את השואה למרות ההוכחות ההיסטוריות לקיומה ובשעה שפוליטיקאים באירן חוששים שהדבר מבודד את אירן, ענה: "אם זה אכן קרה, מדוע הם מתעקשים להפוך זאת לדבר קדוש? ומדוע לאיש אסור לערער על כך? איש לא חוקר זאת, לומד זאת או מאשר מחקר בנושא, מדוע? אם זה מוכח ע"י מסמכים היסטוריים, מדוע המערב כל כך רגיש לכך? לאורך ההיסטוריה קרו אירועים רבים. מה קרה בשואה שלא מספרים לנו ושאסור לדבר עליו? אני קורא לחקור את הנושא".

"אובמה היה צריך לבוא לז'נבה"

בנושא תכנית הגרעין האירנית אמר אחמדינג'ד, כי ארצו אינה מוכנה לקיים שיחות עם ארה"ב בנושא ללא תנאים מוקדמים. "אנחנו סבורים שסוגיית הגרעין צריכה להיפתר במסגרת תקנות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אין לי התנגדות בכל הנוגע לשיחות בנושא. אך לשיחות צריכה להיות מסגרת ברורה והאג'נדה שלנו צריכה להיות ברורה לפניהן".

הנשיא האירני ביקר גם את החלטתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה להחרים את ועידת האו"ם נגד גזענות שנערכה בשבוע שעבר בז'נבה: "אני לא מאמין שאובמה תומך בגזענות. עם זאת, האדון צריך היה להיות שם ולגנות את הגזענות והאפליה הגזעית. ציפיתי שיגיע, מה יותר חשוב מהמאבק בגזענות?". כזכור, אחמדינג'ד כינה את ישראל בוועידה כבעלת "הממשל האכזרי והגזעני ביותר המבצע רצח עם".

נראה שאחמדינג'ד נפגע מכך שאובמה לא הגיב לברכה שהעביר לו על ניצחונו בבחירות: "שלחתי את ברכתי לנשיא ארה"ב ברק אובמה על ניצחונו בבחירות. זאת היתה החלטה חשובה, שהתקבלה למרות שהעם האירני לא הסכים עם מדיניות הממשלים הקודמים של ארה"ב. ספגתי על כך ביקורת בתוך אירן, ועדיין לא קיבלתי את תגובתו של אובמה".

המראיין הציג לאחמדינג'ד במהלך הראיון תמונות של אובמה עם נשיא נוצואלה הוגו צ'אווס ושאל האם נזכה לראות תמונה זהה גם איתו. לדבריו, אנחנו קוראים לשלום וביטחון לכולם. היינו רוצים שהיחסים הבינלאומיים יבוססו על צדק וחברות. נשמח אם העוינות תהפוך לידידות". הוא בירך את הממשל החדש בוושינגטון על הקו החדש שהוא נוקט נגד טהרן לאחר 29 שנות חרם, אך הוסיף: "אתמול הם רצו להרוג אותנו, והיום הם אומרים לא נהרוג אותכם. האם זה מספיק?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully