וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות סעודיה בסכנת השמנה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2009 / 18:00

בקרוב יאלצו מועדוני הכושר לנשים בממלכה להיסגר עקב העדר גורם ממשלתי שיפקח עליהם. המופתי הכללי: "נשים לא מפיקות תועלת מספורט"

מועדוני הכושר לנשים בסעודיה על סף סגירה ובקרוב יישארו רק מועדוני כושר המיועדים לגברים. כך דיווח הבוקר (ראשון) עיתון היוצא לאור בממלכה. לפי הדיווח, המנהלה הכללית לענייני נוער וספורט בסעודיה אינה מורשית לפקח על מועדוני נשים אלא רק על מועדוני גברים ולפיכך ייתכן והם ייאלצו להיסגר בקרוב.

בעת האחרונה צברו מועדוני הכושר לנשים בסעודיה תאוצה רבה והם הפכו לפופולריים. על מנת לקבל היתרים מהשלטונות, הודיעו המשקיעים הסעודים שהקימו את המועדונים כי מדובר ב"מועדוני יופי" או ב"מרכזי טיפול טבעי". עו"ד עבד אל-עזיז אל-קסים סיפר לעיתון כי שום גורם ממשלתי לא רצה לקבל על עצמו אחריות על אותם מועדונים ולפיכך המדינה תיאלץ לסגור אותם.

בתוך כך, המופתי הכללי של סעודיה, השייח' עבד אל-עזיז אל אל-שייח', תקף במילים חריפות את אותם מועדוני ספורט לנשים. לדבריו, מדובר במועדונים שלנשים שם אין כל בושה. "על האישה להיות אחראית על הבית, לגדל את הילדים ולבנות את המשפחה ולא לעשות ספורט, משום שכך היא מתרחקת מבעלה וילדיה. הנשים לא מפיקות שום תועלת מפעילות ספורט במועדוני כושר, והמועדונים גם אינם משרתים את החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully