וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה קשור הכלב

26.4.2009 / 15:19

מופלטה נמצאה נטושה במרפסת, כשהיא קשורה ברצועה של חצי מטר, ללא צל, מים או מזון. עכשיו היא מחפשת בית חדש

כלבה בת שנתיים, אמסטפית מעורבת, נמצאה נטושה כשהיא קשורה לחבל באורך חצי מטר, בשמש, ללא מים ואוכל. בעליה, משפחה מבת ים, נסעו לחופשה ופשוט השאירו אותה כך למשך כמה ימים. שכנים שלא יכלו לסבול את בכי הכלבה, זימנו את המשטרה, שפרצה לדירה והעבירה את הכלבה אל אגודת צער בעלי חיים בישראל תל אביב, וכעת, אחרי שניצלה מההתעללות הזאת, היא מחכה לבית חם.

אל פי אלעד אבוהב מצער בעלי חיים תל אביב, יותר ויותר כלבים מופנים על ידי המשטרה והרשויות לאחר הזנחה פושעת. בכל יום מתקבלות קריאות על כלבים שקשורים בתנאים מחפירים. כלב קשור במקום אחד במשך שעות, ימים, חודשים, ולפעמים במשך שנים, סובל מנזק פסיכולוגי אדיר. הוא הופך להיות נירוטי, עצוב וחרד. כלב קשור הופך לטריטוריאלי וכל התקרבות אליו מהווה איום הגורר תגובה אגרסיבית. הרצועה, שבמקרים רבים אינה מותאמת לכלב, פוצעת את צוואר כלב פצעים שורפים. לעיתים הרצועה אף נדבקת לצוואר בגלל זיהום והפרשות. חיה קשורה גם הופכת מטרה להתעללות של בני אדם, יכולה להיעקץ על ידי חרקים או להיות מותקפת על ידי חיות אחרות וכל זאת ללא יכולת להתגונן. כלבים קשורים סובלים מאי תזונה סדירה ואי אספקת מים סדירה (למשל קערות הפוכות). בתנאי מזג אוויר עם טמפרטורות גבוהות הוא לא מקבל מספיק מים או הגנה מפני השמש. כמובן שהם גם לא זוכים לשום יחס של חיבה.

אסור לקשור כלבים!

אם אין ברירה וחייבים לקשור את הכלב/ה, חשוב להקפיד על כמה דברים. קודם כל, שלא יהיה קשור למשך יותר מחמש שעות רצוף, ולהקפיד על לפחות שלושה טיולים ביום, שיתאפשר לו לחלץ עצמות ולהוציא אנרגיה. חשוב מאוד להקפיד על רצועה באורך חמישה מטרים לפחות, אך גם שלא תהיה סכנה להסתבכות הרצועה בחפצים אחרים. קצה הרצועה המרוחק מהכלב צריך להיות מחובר לטבעת מתכת המחליקה על תיל או שרשרת מתוחים, התיל או השרשרת יהיו מקובעים בקצה, כאשר האורך יהיה 10 מטר לפחות, והשטח העומד לרשות הכלב הוא 20 מטרים רבועים לפחות.

הקולר שעל צווארו צריך להיות נוח ומותאם – קצת רפוי ואינו חונק. שרשרת חנק אסורה לשימוש בעת קשירה. לכלב תהיה האפשרות לנוע על מנת לנקות את עצמו עצמאית בנוסף, חשוב להקפיד על כך שתחום המחיה של בעל חיים ינוקה מהפרשות גוף, מפסולת ומלכלוך, על גבי מצע שאינו גורם נזק לרגליו, או פוגע בבריאותו, לא ייחשף לטמפרטורות קיצוניות, יהיה לו מחסה מפני שמש, רוח וגשם, יהיה מוגן מפני נזקים שמקורם בתופעות אקלימיות רגילות.

מופלטה, כלבה מקסימה וטובת לב, מדהימה עם ילדים, מחפשת בית חם שיידע לטפל בה באופן המגיע לה. המעוניינים לאמצה מוזמנים להתקשר לאגודת צער בעלי חיים בישראל תל אביב. הרצל 159 ת"א טל: 1599-50-2005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully