וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון קוריאה, רודנות כן עוברת בגנים

טלי גולדשטין

26.4.2009 / 12:08

קים ז'ונג אן בן ה-23 מונה לתפקיד בגוף החזק במדינה - המועצה לביטחון לאומי. מינוי זה מחזק את ההערכות כי אביו מטפח אותו ליורש

בנו הצעיר של מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל, קים ז'ונג אן, קיבל תפקיד במועצה לביטחון לאומי – סימן נוסף לכך שאביו מטפח אותו כיורשו. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה ההיום (ראשון) כי קים ז'ונג אן בן ה-26 אמנם מונה לתפקיד בדרג הנמוך במועצה, אך עדיין גוף זה נחשב לאחד החזקים במדינה הקומוניסטית. יו"ר המועצה הוא קים ז'ונג איל בכבודו ובעצמו.

קים הצעיר הוא בנו השלישי של המנהיג. הוא צפוי לרשת את התואר של אביו כיו"ר המועצה לאחר שיתקדם מעלה בסולם ההיררכי של הגוף. סוכנות המודיעין הדרום קוריאנית מסרה כי היא מודעת לדיווחים בתקשורת אך אינה מאשרת אותם.

קים ז'ונג אן התחנך בשווייץ. הוא חובב סושי ומכוניות גרמניות. לפי עדויות, הוא נראה ומתנהג בדיוק כמו אביו הרודן. התקשורת העולמית עסקה באחרונה בשמועות כי בריאותו של מנהיג צפון קוריאה רופפת, זאת על רקע העובדה כי הפסיק להופיע בציבור. השמועות אודות מצב בריאותו של קים נפוצו לאחר שהמנהיג הצפון קוריאני נעדר בספטמבר מטקס צבאי מרכזי לציון 60 שנה להקמתה של המדינה, לאחר ששבועות קודם לכן נמנע קים מלהופיע בציבור. אז נפוצו שמועות כי קים עבר שבץ, אך מיד לאחר מכן מיהרה צפון קוריאה להכחיש שמנהיג המדינה סובל ממחלה קשה. בנובמבר, ארצות הברית קיבלה מידע לפיו ייתכן שמנהיג צפון קוריאה, עבר בסוף אוקטובר שבץ שני . לפי הדיווחים, השבץ שהמנהיג עבר באוגוסט פגע בתנועת גפיו וביכולת הדיבור שלו.

על רקע הדיווחים על המצב הבריאותי של קים, החלו להופיע ספקולציות לגבי יורשו העתידי. בינואר אמר בנו הבכור קים ג'ונג נאם שאינו מעוניין לרשת את השלטון מאביו וציין שהוא לא קבע עדיין מי יעמוד במקומו בראש המדינה. בפברואר, אחד מהגנרלים המקורבים לקים הבטיח את נאמנות הצבא למנהיג ולשושלתו, סימן ברור לכך שתפקיד היורש נשמר לאחד מבניו של קים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully