וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להתפשטות שפעת החזירים גם בישראל

נעמה טלמור

26.4.2009 / 12:38

צעיר בן 26 ששב בימים האחרונים ממקסיקו אושפז בבית החולים לניאדו לאחר שנתגלו אצלו תסמינים קלים של מחלת השפעת הרגילה

איתי חסיד

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו: ענת ברק)

משרד הבריאות בודק חשד להתפשטות שפעת החזירים גם לישראל: צעיר בן 26 ששב בימים האחרונים ממקסיקו אושפז הבוקר (ראשון) בבית החולים לניאדו בנתניה לאחר שנתגלו אצלו תסמינים קלים של מחלת השפעת הרגילה. הצעיר אושפז בבידוד ונלקחו ממנו דגימות דם על מנת לבדוק אם אין מדובר בכל זאת במקרה של שפעת החזירים.

חברתו של הצעיר סיפרה לוואלה! חדשות כי "הרופאים התחילו לתת לו 'טמפילו' והוא מטופל היטב". לדבריה, הוא "נסע למקסיקו במסגרת העבודה וזו כבר הפעם השנייה שנסע החודש, כל פעם לשבוע. כשחזר ביום שישי האחרון, הוא הרגיש לא טוב, אך לא התייחס לכך בצורה רצינית. לאחר זמן מה שהמשיך להרגיש לא טוב, החלטנו להגיע להיבדק".

התסמינים: כמו של שפעת רגילה

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, הנחה הבוקר את בתי החולים וקופות החולים בכל הנוגע לחשש ששפעת החזירים שפרצה במקסיקו תתפשט גם לישראל. "ישנו סיכון כי המחלה תוסיף ותתפשט בין בני אדם ברחבי העולם ותגרום למגפה כלל-עולמית של שפעת", כתב ישראלי, "אף כי עוצמת הסיכון אינה ברורה בשלב זה וארגון הבריאות העולמי טרם הוציא הנחיות לגבי ההיערכות לאיום ואף לא שינה את רמת הכוננות העולמית".

ישראלי ביקש מבתי החולים וקופות החולים לרענן את תוכניות המגירה בכל מוסדות הבריאות ו"לוודא כי נהלי הפעולה נהירים לכל העובדים ובייחוד לרופאי הקהילה ולעובדי חדרי המיון". בחוזר שהוציא פורטו גם הסימנים לזיהוי המחלה בקרב בני אדם: חום גבוה (38 או יותר), תסמינים נשימתיים (לפחות 2 מתוך 4 הבאים: נזלת, כאבי גרון, שיעול או קוצר נשימה), ושהות במהלך שבעת הימים שקדמו להתפרצות המחלה באזור בו מתרחשת העברה מקומית שלה בבני אדם או קיום מגע הדוק עם אדם אשר חשוד שחלה בה. מגע הדוק לעניין זה כולל בן בית או מי שטיפל בחשוד כחולה או מי שבא במגע עם הפרשות נשימתיות של חשוד כחולה.

מעבר להקפדה על כללי היגיינה אישית, ממשרד הבריאות נמסר עוד כי "בשלב זה אין הנחיות חריגות לגבי החוזרים לישראל ממדינות אחרות למעט מקסיקו. כמובן שעל כל אחד מוטלת גם אחריות אישית לעקוב אחר ההנחיות ולהישמע לרשויות בישראל ובארצות בהן נערכים ביקורים, בייחוד במקסיקו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

חזרתם ממקסיקו? אל תתרמו דם

במשרד הבריאות מדגישים כי לפי המידע הנמצא בידיהם כעת תרופת ה"טמיפלו" צפויה להיות יעילה כנגד המחלה. על פי המשרד, מדינת ישראל אגרה מלאי של התרופה לצורך טיפול בחולים במקרה הצורך. טרם ברור האם מי שהתחסן כנגד שפעת מחוסן גם כנגד שפעת החזירים. הנושא נחקר בימים אלו על ידי רשויות הבריאות בישראל. המחלה איננה מועברת במזון.

במגן דוד אדום הנחו הבוקר את הצוותים ברחבי הארץ לא לקבל תרומות דם מאזרחים שחזרו ממקסיקו, קליפורניה וטקסס. "הוצאנו הנחייה שמחמת זהירות יתר לא נתרים את מי ששהו באזורים הללו", מסרה לוואלה! חדשות פרופ' אילת שנער, מנהלת שירותי הדם במגן דוד אדום. "אנחנו לא יודעים על מקרים בארץ, אך אנחנו לא רוצים לקחת סיכון".

בתוך כך, במשרד החוץ החליטו לפי שעה לא להוציא אזהרת מסע למסיקו. בין כמה מאות לאלפיים ישראלים נמצאים כעת במקסיקו ובמשרד החוץ קוראים לישראלים הנמצאים במדינה או לכאלו המבקשים לטוס לשם בימים הקרובים להשימע להנחיות של גורמי הרפואה ולשמור על רמת הגיינה קבועה.

ואילו משרד החקלאות הודיע כי יכנס בימים הקרובים את מגדלי החזירים בארץ נוכח מגפת השפעת שפקדה את מקסיקו והחשש כי תתפשט אל ישראל. מדובר סך הכול בכ-20 מגדלים, המרוכזים בשני ישובים ערביים בצפון ובקיבוץ להב בדרום, ושמגדלים במשקיהם כ-150 אלף חזירים. במשרד החקלאות לא מתייחסים למחלה כמחלה וטרינרית ובכנס החירום שיערכו עם המגדלים הם יעבירו הנחיות התנהלות מסודרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully