וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו סיטי - עיר במצור

26.4.2009 / 10:53

רחובות בירת מקסיקו, בה מתגוררים 20 מיליון בני אדם, מרוקנים מאדם וכל מוסדות הציבור נסגרו מחשש להתפשטות שפעת החזירים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הורים ביטלו מסיבות יום הולדת של ילדיהם, המועדונים נסגרו, חיי הלילה הושבתו ותושבי מקסיקו סיטי רוקנו את ספריות הווידאו ונשארו ספונים בבתיהם. אפילו משחקי הכדורגל צפויים להיערך ללא קהל על רקע מצב החירום שהוכרז במדינה בעקבות התפרצות שפעת החזירים.

עומס בסופרים

מקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, היא אחת הערים הגדולות בעולם, אך הפאניקה מפני המגפה הצליחה לגרום לה להידמות לעיר נצורה. מקסיקו סגרה את בתי הספר במקסיקו סיטי ובסביבותיה בפעם הראשומה מאז רעידת האדמה ב-1985, בה נהרגו עשרת אלפים בני אדם. העירייה הודיעה על ביטולם של כל האירועים הציבוריים רבי-המשתתפים שתוכננו לימים הקרובים. המוזיאונים והמסעדות נסגרו, כמו גם הכנסיות ותפילות יום ראשון בוטלו. כמו כן, נסגרו כל המוסדות הציבוריים ורבים מהתושבים החלו ללבוש מסיכות רפואיות.

ממשלת מקסיקו הורתה, בנוסף, לתושביה להימנע מלחיצות ידיים ונשיקות, ואף לא לחלוק מזון, כוסות או סכו"ם עם אחרים. כמו כן, הומלץ לתושבים לשטוף ידיים כמה שיותר – אחת הדרכים החשובות ביותר למנוע את התפשטות המחלה. ממשלת מקסיקו הודיעה היום (ראשון) כי מניין ההרוגים משפעת החזירים עלה ל-81. בנוסף, הודיעה מקסיקו כי לפחות 1,300 בני אדם חשודים כחולים במחלה.

רחובות מקסיקו סיטי, בה מתגוררים כ-20 מיליון בני אדם, היו שקטים הבוקר. ציוץ הציפורים נשמע היטב בפארקים הנטושים, שבדרך כלל מלאים בימי ראשון במשפחות. מיליונים בחרו להישאר בבית מחשש להידבקות. מנהל ספריית וידאו דווקא נהנה מהפאניקה: "אנשים רבים נכנסו. הם באו ושכרו שלושה סרטים מכיוון שהם מצפים להישאר בבית זמן רב", אמר מנואל גרסיה. למרבה האירוניה, הסרטים שנחטפו מהמדפים היו בעיקר סרטי אסונות.

אנחלינה גוטיירז, אם מודאגת, סיפרה לסוכנות הידיעות "רויטרס": "אנו נמנעים מלקחת את הילדים למקומות ציבוריים, הומי אדם. בדרך כלל, היינו לוקחים אותם לפארק או למסיבה, אל אנו רוצים להימנע מסכנת הידבקות", אמרה.

רשתות המזון דיווחו אף הן על עומס בלתי צפוי. "זה אמצעי מניעה במקרה שהבעיה חמורה מכפי שדווח עד כה", אמר מיגל ריברה, מנהל שיווק שרואיין בעודו דוחף עלה מלאה בבקבוקי מים מינרלים. גם אירוע הספורט בוטלו ואצטדיון "אצטק", אחד מאצטדיוני הכדורגל המפורסמים בעולם, היה ריק היום. על האוהדים נאסרה ההגעה לאצטדיון, שתכולתו 105 אלף איש.

רשויות מקסיקו מסרו כי בידיהן מיליון חיסונים אנטי-וירליים, כמות מספיקה לטפל במקרים שדווחו עד כה. ארגון הבריאות העולמי מסר כי הרשויות המקסיקניות מסוגלות לטפל בהתפרצות המגפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully