וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: זומה חוגג את נצחונו בבחירות

טלי גולדשטין

26.4.2009 / 9:18

מפלגת ה-ANC זכתה בניצחון גורף בבחירות שנערכו במדינה וגרפה 65.9% מהקולות. הרחק מאחור, הגיעה מפלגת הברית הדמוקרטית

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מפלגת השלטון בדרום אפריקה ניצחה ניצחון גורף בבחירות הכלליות שמערכו בשבוע שעבר במדינה, כך עולה מהתוצאות הרשמיות שפורסמו אתמול (שבת). מפלגת ה-ANC גרפה 65.9% מהקולות, או 11.6 מיליון בוחרים. מפלגת הברית הדמוקרטית הלבנה גרפה 16.66% מהקולות ושמרה על שליטתה במחוז ווסטרן קייפ, שבירתו קייפטאון ונחשב לאחד המחוזות החשובים במדינה . מפלגת COPE קיבלה 7.4% מהקולות בלבד. לאור הניצחון, הנשיא הבא של דרא"פ יהיה ג'ייקוב זומה, מנהיג מפלגת השלטון.

למעלה מ-23 מליון אזרחים ברפובליקה של דרום אפריקה הצביעו בשבוע שעבר באמצעות למעלה מ-53 מיליון פתקי הצבעה שהודפסו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, עבור 26 מפלגות אשר מתמודדות ברשימות בכל רחבי המדינה וכן רשימות קטנות נוספות אשר מתמודדות באופן מקומי במחוזות השונים.

את האופוזיציה צפויות להוביל מפלגת ה-COPE ("קונגרס העם") המורכבת מפורשי ה-ANC שעזבו את המפלגה לאור פרשיות השחיתות בהן נקשר לאחרונה הנשיא המיועד וכן מפלגת ה-DA הלבנה ("הברית הדמוקרטית") ששימשה עד כה כמפלגת האופוזיציה הגדולה ומונהגת, בניגוד לשתי הקודמות שהוזכרו, על ידי אישה לבנה - ראש עיריית קייפטאון הלן זילה.

דרום אפריקה נחשבת כיום למדינה המתקדמת ביותר באפריקה ולקובעת הטון ביבשת השחורה. מומחים בין-לאומיים רבים במערב הביעו חשש כי נצחון סוחף של זומה ומפלגת ה-ANC עשוי להוות מכשול בפני המשך תהליך ההתייצבות של המשטר הדמוקרטי-הליברלי בדרום אפריקה, לקרב אותה למשטרים לא-דמוקרטיים אחרים ביבשת ולצנן את יחסיה עם מדינות המערב וחצי הכדור הצפוני.

מבחינת עמדתו החברתית של ג'ייקוב זומה, קיימים סימנים לכך שהוא ידגול בשיבה למבנה חברתי פטריארכי שמרני, הנוגד את הערכים הדמוקרטיים-ליברליים של עידן מנדלה. זומה הביע את עמדתו השמרנית בסוגיות כגון הריון בקרב בני נוער והומוסקסואליות והיה רוצה לשנות את הזכות להפלות, המעוגנת בחוקה.

מבחינה כלכלית, זומה נתמך על ידי הפלג השמאלי, על ידי הקומוניסטים ואיגודי העובדים ורוב בפרלמנט יסייע לקבוצות אלו לשנות את מדיניות השוק החופשי, בה דגלו מנדלה ויורשו תאבו מבקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully