וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "שלום עם סוריה - אינטרס ישראלי"

26.4.2009 / 9:13

שר הביטחון דחה את דבריו של ליברמן והביע תמיכה במו"מ עם דמשק. על הקיצוצים הצפויים: "לא אתן לפגוע בתקציב הביטחון"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"לישראל יש אינטרס להביא להסדרת היחסים עם סוריה מתוך הגנה על האינטרסים החיוניים שלנו. לצורך שזה יידרש קיום משא ומתן", כך אמר הבוקר (ראשון) שר הביטחון אהוד ברק במהלך ישיבת הממשלה.

ברק גם התייחס למדיניותה הפייסנית של ארצות הברית כלפי אירן ואמר כי "לא הגענו למצב שאנחנו יכולים להכתיב לארה"ב אם לקיים משא ומתן עם אירן, אבל הוא צריך להיות תחום בזמן ולהיות מלווה בהטלת סנקציות כולל החרפתן במידת הצורך". בנוגע לאפשרות שישראל תיאלץ לפעול אמר ברק כי "אמרנו כבר בעבר שאיננו מורידים שום אופציה מהשולחן ואנחנו ממליצים גם לאחרים לנהוג כך".

ברק הוסיף כי ייאבק נגד כל כוונה לקצץ בתקציב הביטחון. "אנחנו נכנסים היום לדיוני מאקרו על תקציב המדינה במציאות של ישראל אסור שתקציב הביטחון ייפגע".

"תל אביב - מדהימה ללא הפסקה"

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום אמר כי הוא הוזמן לביקור במצרים על ידי שר המודיעין המצרי עומר סלימאן. "אבקר במצרים כדי להרחיב את שיתוף הפעולה האזורי ולמצוא שפה משותפת כדי שנוכל להוציא לפועל פרויקטים".

שלום התייחס גם לתוכניתה המדינית של הממשלה ואמר: "אנו מגבשים כרגע תוכנית שכזאת, שתוצג לנשיא ארה"ב ברק אובמה במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו". לדבריו, "התוכנית המדינית תהיה מקובלת על כל מרכיבי הממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבה לחגיגות העצמאות שייערכו השבוע. "השבוע נציין את יום הזיכרון ויום העצמאות, שני הקטבים שבתוכם מתנהל מהלך המדינה. יום העצמאות השנה עומד בסימן 100 שנים לתל אביב, עיר שלא מפסיקה להדהים אותנו ללא הפסקה". לדברי נתניהו, "תל אביב היא עיר של ההווה ושל העתיד. זו העיר העברית הראשונה שמסמלת את העבר לצד ההמשכיות של מדינת ישראל. יש בעיר הזו את חוד החנית של הייצירה בהרבה מובנים".

לפני הישיבה דיבר נתניהו עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ואמר לו כי "אנחנו מוכנים לתת רוח גבית להשבת כיכר דיזנגוף למראה המקורי". חולדאי, שמשתתף בישיבת הממשלה, אמר ש"עצם כך שיום העצמאות עומד בסימן תל אביב זה נעשה מתוך הכרה שתל אביב היא עיר מרכזית ואני מקווה שכל ישראלי מרגיש גם קצת תל אביבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully