וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש לא מוגן בפני התפרצות נגיף לא צפוי"

נעמה טלמור

26.4.2009 / 0:30

ד"ר ריזנברג, מומחית למחלות זיהומיות, מזכירה כי בארץ לא היה אף מקרה של שפעת העופות, אך ממליצה לשמור על עירנות מפני שפעת החזירים

"כנראה מדובר בזן חדש, לא מוכר ולא צפוי שמורכב משילוב של שפעת החזירים, שפעת העופות ושפעת בני אדם, והוא עובר מאדם לאדם". כך הסבירה ד"ר קלריס ריזנברג, מומחית למחלות זיהומיות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בהתייחסה להתפרצות שפעת החזירים במקסיקו ובארצות הברית. בראיון לוואלה! חדשות העריכה ד"ר ריזנברג כי "היערכות המדינה תהיה כמו בשפעת העופות במזרח אסיה, בה זיהינו את אלו שמגיעים מהאזורים המגפתיים וניסינו לשים קץ למגיפה".

ד"ר ריזנברג מרגיעה ומזכירה כי "בישראל כזכור לא היה שום מקרה של שפעת העופות אבל בכל מצב בו חשדנו בדקנו את האנשים והצוות הרפואי צויד באמצעי מיגון. אני מעריכה שבמקרה הזה ההנחיות יהיו דומות. הבעיה היא גלובליזציה של הבריאות. אנשים זזים ממקום למקום וזה שמקסיקו רחוקה אין פירושו שזה לא יכול לעבור ולהגיע גם לכאן".

ד"ר ריזנברג מסבירה כי קשישים וילדים נמצאים סובלים מהסיכון הגבוה ביותר לחלות בשפעת. "לרוב התחלואה והתמותה בשפעת פוגעת בעיקר בגילאים הקיצוניים – ילדים ומבוגרים. באופן טבעי מי שהגוף שלו חלש יותר נפגע יותר, ועל כן אני מניחה שגם במקרה הזה הדבר כך", היא מבהירה.

ד"ר ריזנברג ממליצה "להיצמד להנחיות משרד הבריאות, ומי שהיה במקסיקו ומופיעים אצלו סימנים כגון חום, שיעול ונזלת, כפי שמתחילה כל שפעת, עליו להגיע למרפאה או לחדר המיון ולהיבדק. אני תמיד בעד להיות מאוד עירנית. בתור מומחים למחלות זיהומיות עלינו להיות ערוכים להתפתחויות לא צפויות ומחובתנו לזהות אותן. הפחד הוא כאשר מופיע דבר לא צפוי".

ריזנברג הוסיפה כי "המדיניות של הארצות המפותחות בעולם עוזרת לכך שלא יהיה מגיפות. הן ערוכות למצבי שגרה של שפעת, אבל בפני התפרצות נגיף לא צפוי – איש לא מוגן".
יש לציין כי בישראל מעולם לא הייתה מגיפת שפעת קטלנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully