וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי ה-G7: התאוששות כלכלית כבר השנה

אשר שכטר

25.4.2009 / 15:18

טימותי גייתנר סייג את התחזית האופטימית: "זאת תהיה טעות לומר שאנו קרובים ליציאה מהמשבר"

"חלקו הגרוע ביותר של המשבר הכלכלי העולמי כבר עבר, והכלכלה הגלובלית תתחיל להתאושש כבר לקראת סוף השנה הנוכחי", כך אמרו שרי האוצר של 7 המדינות המתועשות (G7) בהודעה משותפת שפירסמו אתמול, עם סיום פגישתם בוואשינגטון.

"הפעילות הכלכלית צפויה להתחיל להתאושש מאוחר יותר השנה, אך תישאר חלשה", צפו השרים, שהוסיפו כי "הנתונים העדכניים מצביעים על האטה בקצב ההידרדרות הכלכלית ועל סימנים אחדים של התייצבות". עם זאת, ציינו השרים כי עדיין ישנה סכנה שהמשבר הכלכלי יחריף.

למרות ההערכה האופטימית, הזהירו שרי ה-G7 כי עדיין לא ניתן לומר שהמיתון העולמי החמור ביותר מאז השפל הכלכלי הגדול הסתיים, כל עוד הנכסים הרעילים ממשיכים להכביד על מאזני הבנקים ומונעים מהם לחדש את פעילות ההלוואות שלהם במלואה. "בכוונתנו לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להאיץ את החזרה לצמיחה", הודיעו השרים, אשר לא הכריזו על צעדים חדשים.

השרים הוסיפו כי בכוונתם לעודד יציבות תקציבית לטווח הארוך, על רקע חששות כי חבילות התמריצים העצומות עליהן הכריזו ממשלות ברחבי העולם בעקבות המשבר יובילו למשבר כלכלי נוסף אם לא יוכלו לעמוד בחובותיהן הגדלים. כמו כן, הבטיחו השרים להגדיל את משאביהם של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומוסדות בינלאומיים נוספים כדי לאפשר להם לסייע בייצוב הכלכלה.

גייתנר מסוייג: "טעות לומר שאנחנו כבר ביציאה"

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, סייג את התחזית החיובית, ואמר כי אי אפשר לתת לניצני ההתאוששות להפוך את קובעי המדיניות לשאננים. "יש לנו סיבות להיות מעודדים, אך זאת תהיה טעות לקבוע שאנו קרובים ליציאה מהחשיכה שנפלה בסתיו האחרון על הכלכלה העולמית", אמר גייתנר. שר האוצר היפאני, קאורו יוסאנו, אמר גם הוא כי "המונח 'סימני ההתייצבות' מלווה כרגע בסימן שאלה".

ההודעה שפירסמו שרי ה-G7 הייתה מעודדת בהרבה מההודעה שפירסמו לאחר פגישתם הקודמת בפברואר, אז הזהירו השרים מפני מיתון עולמי חמור שיימשך עד סוף 2009 ולא ציינו סימנים של התייצבות. בהודעה אתמול שיבחו השרים את הצעדים בהן נקטו מדינות נוספות מחוץ לקבוצת ה-G7, כולל סין, במסגרת המאבק במשבר הכלכלי. "מדינות רבות נוספות משחקות כעת תפקיד מרכזי בכלכלה העולמית, ואנו מברכים על התרומה שלהן למאמץ הבינלאומי", נאמר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully