וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פלד על האיום האירני: ישראל תדאג לעצמה

רמי שני

25.4.2009 / 14:03

השר יוסי פלד מזהיר מפני התחמשותה של אירן. "אם אירן תגיע ליכולת גרעינית יהיה עולם אחר, לא מזרח תיכון אחר"

השר יוסי פלד מהליכוד הזהיר היום (שבת) כי אם אירן תגיע לידי יכולת גרעיני יהיה המצב בעולם ישתנה לגמרי. "אם מדינה זו תגיע ליכולת גרעינית יהיה עולם אחר, לא מזרח תיכון אחר. אם ימשיכו לפתח את היכולת הגרעינית, הם יוכלו לכסות בטווחים גם יעדים בארה"ב".

בהתייחסו, באירועי "שבתרבות" בבאר שבע, למשמעות האיום כלפי ישראל אמר השר פלד, שישראל צריכה להסתכל קודם כל על עצמה, "לישראל יש חובה לדאוג לקיום הפיזי שלה, ואם העולם לא יטפל בנושא הזה, ישראל צריכה לדאוג לקיומה".

לדבריו, הוא קיים באחרונה שיחה עם אישיות אמריקנית בכירה, שהצביעה על יחס דומה מצד ארצות הברית לעניין: "האישיות הזאת הבהירה, שאם אירן תגיע ליכולת גרעינית, למושג מעצמת על לא תהיה משמעות". פלד אמר גם, שהדבר עלול להיות בעל השפעות מרחיקות לכת על העלייה לארץ וכן על ההחלטה לרדת מהארץי. "כמה משפחות יהודיות ירצו לחיות תחת האיום הזה"?.

בהתייחסו למשא ומתן המדיני אמר פלד, שישראל לא יכולה להרשות לאבד את התמיכה מארצות הברית: "נתניהו ימשיך את המו"מ מתוך אינטרסים קיומיים של ישראל. ראש הממשלה אמור לפגוש את נשיא ארצות הברית, אבל לא יכול להיות הסדר עם שתי מדינות ועם אחד. אומרים מדינה פלסטינית לפלסטינים, אבל הצד השני לא מוכן לומר- מדינה יהודית ליהודים. אסור שתשתבש עלינו דעתנו והעייפות תשתלט עלינו. המטרה שלנו היא להבטיח את קיומה הפיזי של מדינת ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully