וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה חידשה את פעילות הכור הגרעיני

25.4.2009 / 7:35

משרד החוץ בפיוניאנג הודיע על חידוש פעילות הכור הגרעיני לצורך "חיזוק ההרתעה הגרעינית בהתמודדות עם האיומים המתגברים"

צפון קוריאה הפעילה מחדש את הכור הגרעיני, בו היא פועלת על פי החשד, לייצור נשק מבוסס פלטוניום, כך הודיע הלילה (שבת) משרד החוץ בפיונגיאנג. דובר של המשרד אמר ש"הדבר יתרום לחיזוק ההרתעה הגרעינית של המדינה בהתמודדות עם האיומים הצבאיים המתגברים".

בתוך כך, האו"ם החליט הלילה להטיל סנקציות על שלוש חברות מצפון קוריאה המואשמות בסיוע לפיתוח מערכות של טילים בליסטיים, ובסיוע שיגור הטיל הבליסטי לטווח ארוך על ידי המדינה לפני כשלושה שבועות.

הפעלתו מחדש של הכור הינה תגובה לגינוי שספגה צפון קוריאה במועצת הביטחון בעקבות שיגור הטיל. צפון קוריאה טענה כי מדובר היה בשיגור לוויין תקשורת לחלל, בעוד שבארה"ב ויפן סבורים כי היה זה ניסוי ירי טילים לטווח ארוך.

לפני כשבועיים סילקה צפון קוריאה את פקחי האו"ם משטחה. בהודעה שפרסמה צפון קוריאה נמסר כי היא מפסיקה את כל שיתוף הפעולה עם האו"ם והורתה לפקחים לעזוב שטחה באופן מיידי, כך מסרה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. ההודעה הזו מגיעה לאחר שצפון קוריאה הודיעה כי תעזוב את השיחות על פירוק תוכנית הגרעין שלה.

ההודעה על עזיבת השיחות הגיעה לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם גינתה את שיגור הטיל הבליסטי. מפיונגיאנג נמסר כי כעת ברור ששיחות בנושא הגרעין הפכו ל"חסרות תועלת" וכי בכוונת צפון קוריאה לבנות כור גרעיני חדש בשטחה על מנת לחזק את יכולות ההגנה הגרעיניות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully