וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: חשש ממגיפת שפעת קטלנית

25.4.2009 / 16:47

זן חדש של שפעת הביא למותם של 68 בני אדם במקסיקו. מאות אחרים נדבקו. ארגון הבריאות העולמי: חשש שתתפתח מגיפה כלל-עולמית

זן קטלני של שפעת גרם למותם של 68 בני אדם במקסיקו והצליח כבר להתפשט לתוך ארצות הברית. שר הבריאות של מקסיקו הודיע אמש (שישי) כי 20 אנשים מתו בוודאות מהמחלה וכי 1,004 נוספים נדבקו בה ברחבי המדינה. 48 מקרי מוות נוספים חשודים שנגרמו אף הם כתוצאה מהידבקות בנגיף. יחד עם זאת, השר מסר כי קצב התמותה נמצא בהאטה וכי אין כוונה לסגור את גבולותיה של מקסיקו עקב התפרצות השפעת.

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי הוא עוקב מקרוב אחר התפרצות המחלה מחשש כי היא תהפוך למגיפה כלל עולמית. ראש הארגון מרגרט צ'אן קטעה היום את ביקורה בוושינגטון ושבה לז'נבה, כדי לעמוד מקרוב אחר טיפול הארגון בהתפרצות מחלת שפעת החזירים. מבדיקות שנערכו ל-12 מהקרבנות במקסיקו עולה כי המבנה הגנטי של הנגיף שהתגלה בכל אחד מהם הוא זהה וכי מדובר בזן חדש של שפעת חזירים שזוהה גם בשמונה אנשים בקליפורניה ובטקסס.

כבר עתה ברור כי הנגיף החדש מועבר מאדם לאדם. בעקבות כך, ממשלת מקסיקו סגרה את בתי הספר במקסיקו סיטי ובסביבותיה והעירייה הודיעה על ביטולם של כל האירועים הציבוריים רבי-המשתתפים שתוכננו לימים הקרובים. כמו כן, נסגרו כל המסודות הציבוריים ורבים מהתושבים החלו ללבוש מסיכות רפואיות.

שלטונות הבריאות בניו יורק בודקים אם 75 תלמידים בבית ספר ברובע קווינס שהתלוננו על חום, כאבי גרון ושיעול לקו גם הם בשפעת החזירים.

העבודות על חיסון כבר החלו

מנהל המרכזים האמריקאיים לשליטה ומניעה של מחלות (CDC), ד"ר ריצ'רד בסר, מסר בתגובה כי "עד כה לא היה שינוי ברמת האיום למגיפה כלל עולמית". יחד עם זאת, בסר הוסיף כי ככל הנראה מאוחר מכדי להכיל את התפרצות המחלה משום שהנגיף כבר הספיק להתפשט מעבר לאזור גיאוגרפי מוגדר. למרות כל זאת, הן בסר והן ארגון הבריאות העולמי אינם קוראים לנוסעים להימנע מנסיעה למקסיקו, לקליפורניה או לטקסס.

עוד נמסר מארגון הבריאות העולמי כי אם יהיה צורך, הוא מוכן לסייע עם נוגדנים על מנת למנוע את המשך התפשטותו של הנגיף, וכי הן ארה"ב והן מקסיקו מצוידות היטב כדי לטפל בהתפרצות המחלה. עוד נמסר כי ה-CDC כבר החל לעבוד על חיסון.

ממשלת מקסיקו הורתה לתושביה להימנע מלחיצות ידיים ונשיקות, ואף לא לחלוק מזון, כוסות או סכו"ם עם אחרים. כמו כן, הומלץ לתושבים לשטוף ידיים כמה שיותר – אחת הדרכים החשובות ביותר למנוע את התפשטות המחלה. בהודעה שפרסמה ממשלת ארה"ב נאמר כי "הבית הלבן מתייחס למצב במלוא הרצינות ועוקב אחר ההתפתחויות". עוד נמסר כי הנשיא אובמה עודכן בהתרחשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully