וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שחיקה משמעותית בהון הבנקים

סוכנויות הידיעות

25.4.2009 / 10:49

הבנק הפדרלי פירסם תוצאות ראשוניות של "מבחני העמידות" לבנקים. הממצאים הסופיים - ב-4 במאי

הבנק הפדרלי מסר היום כי המיתון הכלכלי והתנודתיות בשווקים בארה"ב גרמו לירידה משמעותית בעתודות ההון של 19 הבנקים הגדולים בארה"ב, אולם הוסיף כי למרבית הבנקים יש הון בכמות שעולה בהרבה על הדרישות הרגולטוריות.

"הפסדים הקשורים להעמקת המיתון ולמשבר בשווקים הפיננסים גרמו לירידה משמעותית במצב ההון של חלק מהבנקים", מסר היום הבנק הפדרלי במסגרת סיכום ראשוני של "מבחני העמידות" שערך לבנקים הגדולים בארה"ב. "רמות ההון של מרבית הבנקים בארה"ב נמצאות כעת הרבה מעל לרמה הנדרשת כדי להיחשב במצב הון טוב", ציין הבנק.

הנהלות 19 הבנקים הגדולים בארה"ב קיבלו היום מהבנק הפדרלי תוצאות ראשוניות של "מבחני העמידות" שערך להם הממשל, בניסיון לבחון את יכולתם להתמודד עם החרפה נוספת במשבר הכלכלי. לרשות הבנקים ניתנה שהות עד יום שלישי הקרוב לעבור ולהגיב את התוצאות. הבנק הפדרלי צפוי לפרסם חלק מממצאי תוצאות המבחנים, ובכלל זה את היקף ההפסדים האפשריים של הבנקים, ב-4 במאי.

הבנק הפדרלי ציין עוד כי במקרה שיחליט להורות לבנקים מסוימים לגייס הון נוסף בעקבות תוצאות מבחני העמידות, אין לראות בכך סימן שבנקים אלו נקלעו לקשיי נזילות או שהישרדותם מוטלת בספק.

ה"תסריט הגרוע" - גרוע מבעבר

במקביל, פירסם היום הבנק הפדרלי את המתודולוגיה לפיה בוצעו מבחני העמידות לבנקים. לפי קריטריונים חדשים שפירסם הבנק היום, התסריט הגרוע ביותר שנכלל במבחני העמידות, הוחרף אף יותר מגירסתו המקורית, וכלל כעת זינוק בשיעור האבטלה בארה"ב ל-10.3% עד סוף שנת 2010, צמיחה שלילית של 3.3% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) השנה, וצמיחה של 0.5% בשנת 2010.

התסריט החדש גרוע יותר משני התסריטים המקוריים שעליהם הודיע הבנק הפדרלי בפברואר כי יבסס על מבחני העמידות, משום שחלק מהתחזיות שנכללו בתסריטים המקוריים כבר התממשו. במסגרת מבחני העמידות בוחן הבנק הפדרלי את מצב ההון הצפוי של הבנקים במהלך השנתיים הבאות, במקרה של התממשות התסריט.

על בסיס תוצאות מבחני העמידות, מתכוונים הממשל והרגולטורים בארה"ב לדרוש מהבנקים לגייס הון פרטי, לקבל סיוע ממשלתי נוסף, או להמיר מניות בכורה שהעניקו לממשל במניות רגילות.

במסגרת המתודולוגיה של מבחני העמידות, נתבקשו 19 בנקים לספק תחזיות הפסדים לשנים 2009 ו-2010 הכוללות הפסדים בגין הלוואות, אג"ח מגובות משכנתאות ומוצרים מאוגחים אחרים, ובכלל זה פוזיציות חוץ-מאזניות, על בסיס תסריט של אקלים כלכלי קשה. הבנקים נדרשו לספק לבנק הפדרלי תחזיות הפסדים עבור 12 קטגוריות שונות של הלוואות והלוואות אג"ח.

הבנקים התבקשו גם לקחת בחשבון הפסדי אשראי, בגין ירידה בכושר הפירעון של לווים, וכן לספק פרטים הנוגעים לריכוזים גאוגרפיים של נכסים מאג"ח.

19 הבנקים שהשתתפו במבחני העמידות של הממשל מחזיקים בכשני שליש מהנכסים וביותר ממחצית מההלוואות במערכת הבנקים בארה"ב, לפי הבנק הפדרלי, אשר ציין כי כ-140 מעובדיו תיאמו את ביצוע מבחני העמידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully