וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב יריות סמוך ליצהר. לפחות 9 פצועים

יהושע בריינר

24.4.2009 / 18:31

מספר פלסטינים נכנסו לשטח חקלאי הסמוך ליצהר ופתחו באש לעבר כיתת הכוננות שהוזעקה למקום. 3 מחברי הכיתה נפצעו קל מרסיסים. הפלסטינים מדווחים על 6 פצועים, חלקם קשה

מספר פלסטינים נכנסו הערב (שישי) לשטח חקלאי הסמוך להתנחלות יצהר שבשומרון. כיתת הכוננות של היישוב הוזעקה למקום האירוע ונתקלה בירי מצד הפלסטינים. עד כה דווח כי שלושה ישראלים נפצעו באורח קל מרסיסים. כוחות גדולים של צה"ל הגיעו למקום והפרידו בין הנצים.

גורמי רפואה בשכם דיווחו כי שישה פלסטינים נפצעו מאש מתנחלים במהלך התקרית. מצבם של חלק מהפצועים קשה ואילו של האחרים - בינוני.

"היה כאן ניסיון לפיגוע מתוחכם", אמר לוואלה! חדשות יגאל אמיתי, תושב יצהר, "ניסו למשוך את חברי כיתת הכוננות לאזור על מנת לפגוע בהם". ההתנחלות יצהר, הנחשבת לסמל ההתיישבות בשומרון, איננה מגודרת מסיבות אידיאולוגיות. "יצהר לא מגודרת וגם לא תגודר", אמר אמיתי, "במקרה הזה גדר לא רק שלא הייתה מונעת את התקיפה אלא רק מקלה על התוקפים".

לפני שבוע חדר פלסטיני חמוש בסכין להתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון. הפלסטיני דקר אדם אחד ופצע אותו באורח קל מאוד, אולם לאחר זמן קצר הוא נורה למוות על ידי כיתת הכוננות של היישוב. בעקבות האירוע, גורמים במועצת יש"ע מתחו ביקורת על החלטתו של שר הביטחון אהוד ברק להסיר מחסומים בגדה המערבית.

בפיגוע שאירע לפני כשלושה שבועות נהרג שלמה נתיב, בן 13, וילד בן שבע נפצע באורח בינוני לאחר שמחבל חמוש בגרזן נכנס בצהרים ליישוב בת עין שבגוש עציון והחל לתקוף את העוברים והשבים. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום מצאו את נתיב כשהוא פצוע אנוש, אך הניסיונות לבצע בו פעולות החייאה לא צלחו והוא מת מפצעיו בזירת הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully